۱ نفر
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
مسکو: حضور ناتو در مرز روسیه یعنی جنگ

ایرنا نوشت: «الکسی پوشکوف» سیاستمدار و سناتور روسیه اعلام کرد که حضور نیروهای ناتو در مرز اوکراین و روسیه به معنای تدارک برای آغاز جنگ با روسیه است.

پوشکوف رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) امروز (شنبه) در گفت و گو با رادیو روسی «گاواریت ماسکوا» اظهار کرد: گسترش همکاریهای نظامی ناتو و اوکراین به منزله تدارک برای آغاز جنگ با روسیه است.  

وی افزود: اگر ناتو درصدد تهدید نظامی روسیه نیست چرا می خواهد اوکراین را وارد ساختار خود کند.

 سناتور روس تصریح کرد: پیمان ناتو برای اجرای نقشه های میلیتاریستی خود، حتی به عضویت اوکراین نیاز ندارد.

رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون گفت: ناتو می تواند از روحیه رهبری اوکراین استفاده و این کشور را عضو غیررسمی خود کند به این صورت که کی یف را ملزم به انجام تعهدات خود به عنوان عضو ناتو نکند. 

وی افزود: اما به اوکراین تسلیحات داده و آن را به کشور جنگ طلب تبدیل کرده تا بتواند علیه روسیه استفاده کند. معتقدم که ناتو به چنین اقداماتی تمایل دارد.

تنش های بین روسیه و ناتو از چند سال پیش روابط دو طرف را سرد و همکاریها را به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد در سال ۱۹۹۱ رسانده است . این تنش  ها به دلیل مساله اوکراین به اوج خود رسیده است.

آمریکا و برخی کشورهای همپیمانش مدعی شده اند که روسیه برای حمله به اوکراین آماده شده است و ناتو نیز در این شرایط روسیه را تهدید می کند و مسکو درصدد تنش زدایی و حل و فصل مسائل شدید با غرب در پشت میز مذاکرات است.

 وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه پیش نویس توافقنامه های روسیه با ایالات متحده آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1583850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =