۰ نفر
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
پیامدهای انقلاب عصر دیجیتال بر نیروی کار جهانی

موسسه تحقیقاتی رند در گزارشی با عنوان «شکاف جهانی مهارت های دیجیتال روندهای فعلی و جهت گیری های آینده» پیرامون موضوعات فناوری های نوظهور، بازارهای کار، سیاست علم، فناوری و نوآوری، آموزش STEM، توسعه نیروی کار و تنوع نیروی کار کوشیده به سوالاتی نظیر اینکه  چشم انداز مهارت های دیجیتال چگونه به نظر می رسد؟ چه چیزی باعث ایجاد شکاف در مهارت های دیجیتال می شود؟ و یا چگونه سازمان ها می توانند شکاف مهارت های دیجیتال را برطرف کنند، پاسخ دهد.

طبق این گزارش، دیجیتالی شدن سریع و گسترده ماهیت کار را تغییر داده است و اکنون مهارت های دیجیتال برای نیروی کار مدرن ضروری تلقی می شود. کارمندان برای کار با فناوری های جدید و به روز بودن با پیشرفت های سریع تکنولوژی به مهارت های دیجیتالی نیاز دارند. در حالی که تقاضا برای مهارت های دیجیتال زیاد است، عرضه کم است.  نیروی کار همیشه مهارت‌های لازم برای مدیریت تحول دیجیتال را ندارند و کسب‌وکارها اغلب برای یافتن استعداد برای نقش‌های دیجیتال تلاش می‌کنند. این «شکاف» مهارت‌های دیجیتال در طول همه‌گیری کووید ۱۹ آشکارتر شده است. با افزایش سرعت دیجیتالی شدن برای جابجایی مشاغل آنلاین، نیاز به مهارت های دیجیتال افزایش یافت. 

هدف از این تحقیق انجام یک مطالعه محدوده‌ای برای بررسی شواهد مرتبط با جنبه‌های مختلف چشم‌انداز مهارت‌های دیجیتال فعلی، با تمرکز بر شکاف مهارت‌های دیجیتال بود. ما به دنبال درک بهتر این موضوع بودیم که آیا و چرا شکاف مهارت‌های دیجیتال در حال افزایش است، و همچنین پیامدهای آن برای نابرابری‌های دیجیتال و اجتماعی، و اینکه سهامداران مختلف در پاسخ به آن چه می‌کنند. یافته‌های ما اهمیت و فوریت پرداختن به شکاف مهارت‌های دیجیتال را برجسته می‌کند، به ویژه برای اطمینان از اینکه صنایع و کسب‌وکارها همگام با نرخ و مقیاس نوآوری‌های فناوری هستند. علاوه بر این، ما تاکید می‌کنیم که نابرابری‌های دیجیتالی و اجتماعی - که با تاثیر جهانی همه‌گیری کرونا تشدید شده است - بر فرصت‌های توسعه مهارت‌های دیجیتال تأثیر می‌گذارد و بستن شکاف مهارت‌ها می‌تواند از رشد نابرابری‌های اجتماعی بین افرادی که دارای مهارت‌های دیجیتالی هستند در مقابل افرادی که دارای مهارت‌های دیجیتال هستند جلوگیری کند.  انجام ندهید.

این گزارش نتیجه گرفته که چشم انداز مهارت های دیجیتال با روندهای پیچیده مشخص می شود که هم چالش ها و هم فرصت ها را ارائه می دهد. دیجیتالی شدن سریع و گسترده ماهیت کار را تغییر داده است و مهارت های دیجیتال را به یک ویژگی ضروری برای نیروی کار مدرن تبدیل کرده است. کارفرمایان به طور فعال به دنبال کارمندانی با مهارت های دیجیتالی هستند تا بتوانند خود را با یک محیط دیجیتالی شده سازگار کنند. در حالی که تقاضا برای مهارت‌های دیجیتال زیاد است، عرضه کم است و کسب‌وکارها اغلب برای یافتن استعداد برای نقش‌های دیجیتال تلاش می‌کنند.

 همراه با مهارت‌های دیجیتال، مهارت‌های نرم برای تسهیل سازگاری کارگران با محیط‌های کاری در حال تغییر مورد نیاز است و به طور فزاینده‌ای توسط سازمان‌ها ارزش دارد. شکاف مهارت‌های دیجیتال و تأثیر آن در طول همه‌گیری کرونا در خط مقدم بحث‌ها قرار گرفته است. در مقیاس جهانی، به طور فزاینده ای آشکار می شود که شکاف مهارت های دیجیتال هزینه دارد.شکاف مهارت های دیجیتالی که به وجود آمده است توسط چندین عامل متمایز اما مرتبط شکل می گیرد. دیجیتالی شدن و استفاده از فناوری های نوظهور تقاضا برای مهارت های دیجیتال را تسریع کرده است. نابرابری های دیجیتال و اجتماعی بر فرصت های توسعه مهارت های دیجیتال تأثیر می گذارد. روش‌های سنتی آموزش ممکن است به تنهایی با نیازهای کارفرمایان برای مهارت‌های دیجیتال سازگار نباشد. همه‌گیری کووید-۱۹ ضرورت ایجاد شرایطی را تشدید کرده است که به طور مؤثر راه‌حل‌های دیجیتالی را برای کار و تجارت مجازی اعمال می‌کند.

 پیشرفت فن آوری مستلزم انطباق مهارت های چابک از سوی کارگرانی است که برای سازگاری با بازارها و محیط های کاری جدید به طیفی از مهارت های جدید نیاز دارند. گزینه های متعددی برای سازمان ها وجود دارد تا شکاف مهارت های دیجیتال را برطرف کنند. یک چارچوب مهارت های مشترک می تواند برای تطبیق استعداد با تقاضای مهارت های تجاری استفاده شود.

 شیوه های استخدام مبتنی بر مهارت می تواند به پر کردن شکاف های مهارت های دیجیتال در شرکت ها کمک کند. ابتکارات ارتقاء مهارت و مهارت مجدد می تواند نقش کلیدی در ایجاد نیروی کار تاب آور ایفا کند. توزیع مجدد نیروی کار و مهارت‌ها در بین مشاغل می‌تواند فرصت‌هایی را برای رسیدگی به عدم تطابق مهارت‌ها ایجاد کند. ابتکارات و برنامه های فراگیر دیجیتالی می توانند به توسعه مهارت های دیجیتال کمک کنند. فرصت های تجربه صنعت می تواند جایگزین های موثری برای ایجاد مهارت ها باشد. کسب و کارها می توانند با اتخاذ رویکرد یادگیری مادام العمر از کارگران حمایت کنند. در نهایت اینکه توسعه مشارکت های مقطعی بین ذینفعان مختلف می تواند به رفع شکاف مهارتی کمک کند.

منبع: موسسه رند

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1583920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =