گردشگری سلامت لرستان مستلزم توسعه زیرساختهاست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ایجاد زیرساختهای جاذبه های گردشگری لرستان تاکید کرد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان،  یحیی ابراهیمی در سمینار بررسی توانمندی گردشگری سلامت در خرم آباد گفت : لرستان سرشار از استعدادهای خدادادی است و پتانسیل مهم استان بحث کشاورزی است که توجهی به آن نشده است .

نماینده مردم سلسله و دلفان با بیان اینکه لرستان ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد اظهار داشت : از این مقدار تنها ۲۰۰ هزار هکتار آبی و مابقی دیم هستند و ۳۳۰ هزار هکتار دارای شیب کمتر از ۱۲ درصد هستند که قابلیت تبدیل به آبی را دارند .

ابراهیمی اضافه کرد : در دلفان جاذبه آب گرمه وجود دارد که ۷۰ درجه دما و ۷۰ درصد گوگل را داراست اما متاسفانه علی رغم اینکه در کشور بی نظیر است تابحال نتوانستیم راه دسترسی برای آن ایجاد نماییم .

وی ادامه داد : در کوه گرین ۷۰۰ گونه گیاهان دارویی وجود دارد که می توان در حوزه گردشگری سلامت مباحث درمانی گسترده ای را از آن بهره برداری کرد . 

این نماینده مجلس صنعت گردشگری را در دنیا صنعت پیشرو دانست و افزود : این صنعت هر روز درحال پیشرفت است و کشورهای دنیا به این سمت در حال برنامه ریزی و حرکت هستند .

نایب رییس فراکسیون زیرساختهای فرهنگی و گردشگری مجلس در ادامه با بیان اینکه گردشگری سلامت به تنهایی نمی تواند اتفاقی رخ دهد افزود : در لرستان زیرساختها آماده نیستند و تا زمانیکه زیرساخت ها مهیا نشوند نبایستی انتظار ورود گردشگر خارجی به استان داشت . 

دکتر یحیی ابراهیمی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان تصریح کرد: در استان ۱۰۰۰ چشمه و ۵۰۰۰ آثار باستانی و جاذبه های دیگر طبیعی وجود دارد و صدها جاذبه های بالقوه دیگری که بایستی با برنامه ریزی بالفعل شوند .

وی در پایان اضافه کرد : در مجلس در راستای تقویت گردشگری سلامت اگر نیاز به تصویب قانون باشد و یا نیاز به هر پیگیری دیگری که باشد قطعا در اولویت خواهد بود و پیگیری خواهیم نمود .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1583957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =