12 عضو شورای نگهبان معصوم نیستند و می‌توانند اشتباه کنند / به دلیل تعدد نظرها اشتباه پیش می‌آید

نامه نیوز نوشت:حسین ابراهیمی گفت: در شورای نگهبان نظرات مختلفی وجود دارد اما بر اساس قانون وقتی در امر انتخابات اختلاف می‌شود، این شورای نگهبان است که باید به اختلافات خاتمه دهد و نظر نهایی را اعلام کند اما مسلم است که 12 عضو این شورا معصوم که نیستند و آنها هم انسان‌اند و می‌توانند اشتباه کنند.

 ماجرای لاریجانی و شورای نگهبان گویی سر پایانی بر آن نیست و مشخص هم نیست نتیجه گفت‌وگوهای مکتوب و البته نه‌چندان صمیمانه لاریجانی با این نهاد چه می‌شود؟حسین ابراهیمی، فعال سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به هر حال در شورای نگهبان نظرات مختلفی وجود دارد اما بر اساس قانون وقتی در امر انتخابات اختلاف می‌شود، این شورای نگهبان است که باید به اختلافات خاتمه دهد و نظر نهایی را اعلام کند اما مسلم است که 12 عضو این شورا معصوم که نیستند و آنها هم انسان‌اند و می‌توانند اشتباه کنند. اصلا در هر جایی که شورایی شکل می‌گیرد به دلیل تعدد نظرها اشتباه پیش می‌آید؛ چه در شورای نگهبان، چه در مجلس، شوراها یا هر جای دیگری».

از نزاع‌های کنونی نه لاریجانی نفعی می‌برد، نه شورای نگهبان

او ادامه داد: «اصلا چه کسی می‌تواند بگوید تمام قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود، مصون از خطاست؟ به هر حال قوانین را هم انسان‌ها وضع می‌کنند و انسان هم ممکن‌الخطاست اما در هر مسئله‌ای یک نهاد مرجع اصلی است؛ مثلا در امر قانون‌گذاری مجلس باید نقش اصلی را داشته باشد، در موضوعات قضایی، قوه قضائیه و در امر انتخابات شورای نگهبان».

این فعال سیاسی بیان کرد: «من باور دارم هیچکس از ادامه نزاع آقای لاریجانی و شورای نگهبان نفعی نمی‌برد؛ نه خود آقای لاریجانی و نه شورای نگهبان و گرچه می‌پذیریم که ممکن است شورای نگهبان دچار اشتباه شده باشد اما همه باید بپذیریم که در امر انتخابات این نهاد تعیین کننده است و اظهار نظرها نباید موجب تخریب شورای نگهبان شود».

ابراهیمی در پایان گفت: «هر تغییری هم در سازوکار نظارتی بخواهد به وجود آید خود شورای نگهبان باید دست به این تغییرات بزند. به یاد دارم وقتی در مجلس دوم اختلافی بر سر شورای نگهبان شده بود، مرحوم امام(ره) قویا پشت شورای نگهبان ایستادند و گفتند شورای نگهبان حرف آخر را می‌زند. امروز هم همه باید به نظر نهایی شورای نگهبان تن دهیم».

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    اصلا باید ببینیم خطایی اتفاق افتاده یا به عمد بوده ،اگر برای انتخاب شدن یک کاندیدا سایر خطرات احتمالی حذف شوند که دیگر خطا نیست ،زدن به هدفه !.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    اما این اشتباه نبود و برنامه ریزی بوده و این مشروعیت رو زیر سوال می برد