استقبال از امیکرون با دورهمی‌های شب یلدا

ایرنا نوشت: عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شناسایی یک مورد مبتلا به اومیکرون در کشور، به مردم توصیه کرد که تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند و در شب یلدا با دورهمی‌های خانوادگی به استقبال این سویه جدید کرونا نروند.

مسعود مردانی با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا هستیم،  گفت: مردم باید برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان شب یلدا را در خانه های خود با تنها با خانواده خویش سپری کنند تا خدای ناکرده سبب گسترش این ویروس نشوند.

وی ادامه داد: بر خلاف سالهای گذشته قبل از شیوع کرونا مردم باید به خصوص در شب یلدا نه پذیرای مهمان باشند و نه اینکه به مهمانی بروند تا با دامن زدن به این بیماری مقدمات گرفتاری دیگران را شروع نکنند.

مردانی با تاکید بر اینکه اوضاع کنونی بسیار حساس و شکننده است، تصریح کرد: مردم نباید با کاهش بیماری کرونا و کاهش بستری بیماران فکر کنند که کرونا تمام شده زیرا اگر رعایت پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نشود باید منتظر فاجعه باشیم.

وی گفت: برخی مردم ساده انگاری می کنند، به مردم هشدار می دهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، به عنوان مثال کشوری هایی مانند دانمارک، فرانسه، آلمان، بلژیک و هلند که از آمار بسیار بالای واکسیناسیون نیز برخوردار بودند مجددا به دلیل شیوع ویروس اومیکرون گرفتار شده و اکنون در آن کشورهای شرایط ویژه اعلام و بسیاری از فعالیت ها تعطیل شده است.

مردانی اظهار داشت: با توجه به آمار موجود در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، شرایط عدم رعایت مسایل بهداشتی توسط بسیاری از مردم در تهران نشان دهنده خوش خیالی مردم به این بیماری به خصوص اومیکرون است.

وی تاکید کرد: متاسفانه بجای تعطیلی فعالیت های عمومی در حال حاضر برای شب یلدا اکثر رستوران های غذا خوری رزرو شده و حکایت از تجمع مردم در اینگونه مکان ها را دارد که بسیار خطر ناک است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: به عنوان یک پزشک امسال نیز همانند دو سال گذشته در شب یلدا در خانه و در کنار خانواده می مانم و نه به مهمانی می روم و نه پذیرای مهمان هستم و از طریق شبکه های مجازی تصویری جویای احوال یکدیگر خواهیم شد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =