فارس گزارش داد:

یکی از بزرگترین مجموعه کتاب‌ها و نشریات تاریخی کتابخانه انگلیس با همکاری گوگل به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان و کاربران اینترنتی قرار می‌گیرد. امکان دسترسی به مجموعه‌ای از کتاب‌ها و نسخه‌های تاریخی کتابخانه انگلیس از طریق موتور جستجوگر گوگل امکان‌پذیر شد. کاربران اینترنتی به این ترتیب می‌توانند با مشاهده کتاب و تورق آن به صورت آنلاین بدون پرداخت هزینه به نسخه‌برداری و مطالعه کتاب بپردازند. این برای نخستین بار است که چنین آرشیو کاملی از کتاب‌ها، نسخه‌ها، آرشیو نشریات و عکس‌های تاریخی با قدمت به صورت آنلاین در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‌گیرد. در میان این آثار کتاب‌ها و نسخه‌های خطی و قدیمی که متعلق به قرن هیجدهم میلادی است نیز دیده می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، کتابخانه انگلیس سالانه بالغ بر 1 میلیون کاربر و بازدیدکننده دارد. این کاربران قادر خواهند بود با جست‌وجوی آثار مورد نظرشان مجموعه‌ای از 150 میلیون کتاب، مجله، نسخه خطی، نقشه، تمبر، عکس، روزنامه و آرشیو صداهای ضبط شده را از طریق این موتور جستجو در دسترس داشته باشند. بسیاری از آثار ارائه شده توسط این کتابخانه به صورت چاپی و صوتی قابل دسترسی کاربران اینترنت خواهد بود و کاربران در این زمینه نگرانی بابت قانون کپی رایت نخواهند داشت.

ارائه این نسخه‌ها به صورت آنلاین و رایگان با همکاری موتور جستجو گر گوگل و کتابخانه انگلیس انجام می‌شود. در حال حاضر بیش از 40 کتابخانه عمومی و تخصصی در سراسر جهان با کمپانی گوگل در این زمینه همکاری می‌کنند و آثار و نسخه‌های موجود خود را به این ترتیب در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =