اعتراضِ خانواده قیصر امین‌پور به انتشار آثار جعلی به نام این شاعر

خانواده قیصر امین‌پور که پیش‌تر نیز نسبت به انتشار آثار جعلی منسوب به این شاعر هشدار داده بودند، این‌بار می‌گویند که حتما پیگیری قضایی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانواده قیصر امین‌پور تاکنون بارها با جعلی اعلام کردن آثاری منسوب به این شاعر فقید نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

با این حال، آن‌ها بار دیگر در صفحه رسمی این شاعر، شعر «یک روز می‌رسد که در آغوش گیرمت/ هرگز بعید نیست، خدا را چه دیده‌ای» را که توسط صفحه‌ای غیررسمی به نام قیصر امین‌پور منتشر شده است، جعلی اعلام کرده و نوشته‌اند: «این شعر جعلی است! همراهان و دوستان عزیز این صفحه را لطفا مجدد ریپورت کنید. سال‌هاست که داریم تذکر می‌دهیم و این صفحه هیچ توجهی نمی‌کند.
این‌بار حتما پیگیری قضایی هم خواهیم کرد.»

قیصر امین‌پور دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۸ در گتوند خوزستان متولد شد. او که تجربه‌ تدریس در مقطع راهنمایی را در فاصله‌ سال‌های ۶۰ تا ۶۲ در کارنامه‌ خود داشت، از سال ۶۷ به تدریس در دانشگاه الزهرا (س) پرداخت اما شروع تدریس او در دانشگاه تهران به سال ۷۰ برمی‌گردد. همچنین از فعالیت‌های مطبوعاتی امین‌پور، به دبیری شعر هفته‌نامه‌ «سروش» در فاصله‌ سال‌های ۶۰ تا ۷۱ و سردبیری ماهنامه‌ ادبی - هنری «سروش نوجوان» می‌توان اشاره کرد. او عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز بود.

از آثار این شاعر می‌توان به «تنفس صبح»، «در کوچه‌ آفتاب» (۱۳۶۳)، «آینه‌های ناگهان» (۱۳۷۲)، «گل‌ها همه آفتابگردانند» (۱۳۸۰)، «دستور زبان عشق» (۱۳۸۶)، «توفان در پرانتز» (نثر ادبی)، «منظومه‌ ظهر روز دهم» (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، «مثل چشمه، مثل رود» (برای نوجوانان) (۱۳۶۸)، «بی‌بال پریدن» (نثر ادبی برای نوجوانان) و ... اشاره کرد. 

قیصر امین‌پور در هشتم آبان‌ماه ۱۳۸۶ درگذشت.

اعتراضِ خانواده قیصر امین‌پور به انتشار آثار جعلی به نام این شاعر

۵۷۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =