بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس  / هدف : برقراری نظم و عدالت نسبی در حوزه حقوق و دستمزد

ایرنا نوشت: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با تصویب این طرح در مجلس و تایید نهایی آن شاهد نوعی نظم و عدالت نسبی در حوزه حقوق و دستمزد کارکنان دولت باشیم.

«مجید انصاری» در مورد طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت به کمیته خاصی واگذار شده و اقدامات خوبی برای تهیه و تنظیم آن صورت گرفته است، البته اگر دولت لایحه‌ای  در این زمینه ارائه دهد، اولویت با لایحه دولت است و گرنه بزودی این طرح  در صحن علنی  مجلس شورای  بررسی خواهد شد.

طرح ساماندهی کارکنان دولت درپی تحقق عدالت نسبی در حوزه دستمزد است

نماینده مردم ممسنی و رستم با اشاره به تنوع قراردادهای کارکنان دولت گفت: بر اساس رصد انجام شده قریب به  ۲۶ نوع قرارداد در سازمان‌ها و دستگاههای مختلف کشور وجود دارد که این زیبنده نظام اداری و حکمرانی جمهوری اسلامی نیست امیدواریم این مساله در قالب لایحه و یا طرح تعیین تکلیف شده و به نتیجه مطلوبی برسد.انصاری با بیان اینکه دولت آمار دقیقی از تعداد کارکنان غیررسمی خود ندارد، گفت: آمارهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد برخی از کارکنان دولت شرکتی، حجمی و قراردادی هستند که مشمول طرح ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مصوبه کمیسیون اجتماعی در مورد ساماندهی کارکنان دولت نهایی نیست، گفت: این طرح همانند هر طرح و لایحه ای بعد از بررسی در صحن علنی باید به تایید شورای نگهبان هم برسد. تلاش کمیسیون اجتماعی این است که با تصویب و تایید نهایی این طرح، قراردادهای کارکنان دولت ساماندهی شود و نوعی نظم بخشی وعدالت نسبی در حوزه حقوق و دستمزد در کشور برقرار شود.

بیشتر بخوانید :

مخالفت کیهان با افزایش حقوق کارمندان/ این افزایش به ضرر کارمندان است

عضو هیئت رئیسه مجلس : افزایش حقوق کارمندان تورم زاست

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس قانون شدن طرح ساماندهی را تقویت کننده نظام بوروکراتیک کشور و زمینه ساز ارتقای کارآمدی دولت ارزیابی کرد و گفت: بزرگترین گلایه کارکنان دولت این است که در یک اداره و سازمان افراد با کار یکسان حقوق و دستمزد متفاوت دریافت می کنند که این در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون مواد ۵ تا ۷ این طرح در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: بر اساس این طرح چنانچه کارکنان غیررسمی پیش از این در آزمون‌های استخدامی شرکت کرده باشند، به ازای هر سال سابقه ۵ درصد به نمره آزمون آن‌ها اضافه می‌شود.

انصاری اضافه کرد: همچنین در صورت تصویب و تایید نهایی این طرح،  نیروهای قراردادی و کارگری که دارای شناسه شغلی نیستند با همین وضع موجود حفظ شوند و در صورت شرکت در آزمون به ازای هر سال، ۵ درصد به نمره آزمون آن‌ها اضافه خواهد شد.سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اشخاص موضوع ماده ۵ این طرح موظف هستند، حسب تعیین سازمان امور استخدامی کشور و برای دستگاه‌های غیرتابعه اداری و استخدامی با نظر بالاترین مقام دستگاه از طریق نشر آگهی آزمون، در آن شرکت کنند تا مراحل استخدامی آن‌ها طی شود. ضمن اینکه افراد بالاتر از ۲ سال از کارسنجی مستثنی می‌شوند.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =