واحد مرکزی خبر نوشت:

وکیل زین العابدین بن علی، رئیس جمهور مخلوع تونس: او اعلام کرده است سمت ریاست جمهوری را رها و فرار نکرده بلکه تحت فشار اعتراض های مردمی مجبور به ترک کشور شده است.
 

اکرم عازوی اعلام کرد: بن علی که محاکمه اش روز دوشنبه به صورت غیابی در تونس آغاز شد، با این اظهارات می خواهد بگوید همچنان رئیس جمهور تونس است.

بن علی با صدور بیانیه ای که عازوی یک نسخه آن را در اختیار فرانس پرس قرار داد،‌ اعلام کرد : علی السریاطی از مسئولان امنیت ریاست جمهوری تونس چهاردهم ژانویه به او گفت کاخ ریاست جمهوری محاصره شده است و تظاهرکنندگان می خواهند او را به قتل برسانند.

رئیس جمهور مخلوع تونس با اشاره به اینکه " تحت فشار اعتراض های خیابانی به ترک کشور مجبور شده است "، خاطر نشان کرد " السریاطی اصرار داشت من و خانواده ام چند روز به جده برویم تا دستگاه های امنیتی توطئه ها را خنثی و امنیت را تضمین کنند ".

بن علی افزود: " من و خانواده وارد جده شدیم اما هواپیما بدون توجه به دستور صریح من به تونس برگشت. بر خلاف میلم در جده ماندم و سریاطی خیلی دیر اعلام کرد از تونس فرار کرده ام ".

زین العابدین بن علی هدف از این کار را زیر سئوال بردن گذشته و آماده کردن زمینه برای پذیرش نظام سیاسی جدید که افراطیون مجری آن هستند، توصیف کرد.

بن علی به جریان های اسلامی که در حکومت بیست و سه ساله او به شدت سرکوب شدند و اکنون وارد صحنه سیاسی تونس شده اند، اشاره کرد.

بن علی که تونس را با مشت آهنین رهبری می کرد، باید در دادگاه به اتهامات خود در زمینه سوء استفاده از منابع دولتی، سلاح و مواد مخدر پاسخ دهد.

وزارت دادگستری تونس از احتمال محکوم شدن زین العابدین بن علی به پنج تا بیست سال حبس خبر داده است.

وکیل بن علی روز دوشنبه تعویق محاکمه غیابی او را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، در سرکوب اعتراض های مردمی در تونس که در پی خودسوزی یک جوان آغاز و یک ماه بعد به سرنگونی رژیم بن علی منجر شد، حدود سیصد نفر کشته شدند.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =