اسلامی: تلاش‌ دانشمندان حوزه کشاورزی هسته‌ای به ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تلاش‌ دانشمندان حوزه کشاورزی هسته‌ای به ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد اسلامی در صفحه اینستاگرامش نوشت: همواره در موضوع تأثیر فناوری هسته‌ای بر حوزه کشاورزی، تاکیدات لازم را برای همکارانم در سازمان انرژی اتمی ایران داشته‌ام که با حداکثر توان علمی و پژوهشی، تحقیق و توسعه در حوزه کشاورزی هسته‌ای را در دستور کار قرار بدهند و آنچه در این موضوع اهمیت دارد این است که فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه باید به گونه‌ای باشد که برای کشور مزیت اقتصادی ایجاد کند.

ایجاد سازوکارهای جدید در کشاورزی مدرن یکی از راهبردهای تعریف شده برای همکاران و متخصصان هسته‌ای در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته‌ای البرز است که ان‌شاءالله با رویکردی نوین بتوانیم به یاری قشر عزیز و زحمت‌کش کشاورز در کشور بشتابیم.

در این مسیر خوشبختانه پژوهش‌ها و اقدامات خوبی توسط دانشمندان هسته‌ای انجام شده است؛ از این پس نیز تمام تلاش مجموعه مرتبط با کشاورزی هسته‌ای سازمان را در جهت ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهیم کرد و باید تأثیرات این اقدامات را به وضوح در زندگی عموم مردم مشاهده کنیم.

کنترل آفات و بیماری‌های برخی محصولات راهبردی کشور با استفاده از روش نوین کشاورزی هسته‌ای، افزایش انبارمانی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از طریق کاربرد پرتوها، اصلاح و تولید ارقام مهم گیاهان زراعی و ... از برنامه‌های مهمی است که انشاءالله در ادامه حرکت پرشتاب صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

امیدوارم با بهره‌گیری حداکثری از فناوری هسته‌ای در کشاورزی، برتری رقابتی جمهوری اسلامی ایران در تولیدات کشاورزی منطقه‌ای را شاهد باشیم و بتوانیم به قطب صادرات در این حوزه تبدیل گردیم.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1585807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =