تریلر سیاسی «عید مارس» به کارگردانی و با بازی جرج کلونی به عنوان فیلم افتتاحیه شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان لیدو تا دوشنبه شب این خبر را به طور رسمی اعلام نکردند، اما یک منبع نزدیک به جشنواره ونیز آن را تایید کرد.

استودیو سونی «عید مارس» را از هفتم اکتبر در سینماها اکران می‌کند. جرج کلونی فیلم را بر مبنای فیلمنامه‌ای که با همکاری گرانت هسلو نوشته، ساخته است.

او همچنین یکی از بازیگران «عید مارس»‌ است که بر مبنای نمایشی در برادوی با عنوان «Farragut North» نوشته بو ویلمون ساخته شده است.

«عید مارس» درباره استفن مایرز (رایان گاسلینگ) سخنگوی مطبوعاتی یک نامزد ریاست جمهوری است که در دام سیاست‌های پشت پرده گرفتار می‌شود. فیلیپ سیمور هافمن، پل جیاماتی، ماریسا تومی، جفری رایت و ایوان ریچل وود دیگر بازیگران این فیلم هستند.

عنوان اصلی فیلم «Ides of March» به پانزدهمین روز ماه مارس مطابق با تقویم رومی اشاره دارد که روز عید بود و به مارس، خدای جنگ اختصاص داشت. جولیوس سزار امپراتور روم در سال 44 پیش از میلاد در چنین روزی کشته شد. این عبارت در «جولیوس سزار» نمایشنامه معروف شکسپیر هم به کار رفته است.    

کلونی سال 2006 برای فیلم «سیریانا»‌ برنده اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد و همان سال برای فیلم «شب بخیر و موفق باشید» نامزد اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه غیراقتباسی بود. او برای فیلم‌های «مایکل کلیتن» و «روی هوا» هم نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد بود.

این بازیگر و کارگردان 50 ساله پارسال تریلر «آمریکایی» را روی پرده سینماها داشت.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز 31 اوت تا 10 سپتامبر (9 تا 19 شهریور) برگزار می‌شود و دارن آرونوفسکی فیلمساز آمریکایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه است.

آل پاچینو بازیگر و کارگردان آمریکایی در این دوره جشنواره  جایزه «افتخار فیلمساز» را دریافت می‌کند و جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد به مارکو بلوکیو نویسنده و کارگردان ایتالیایی اعطاء می‌شود.

ورایتی / 20 ژوئن / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =