۴ نفر
۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
توصیه های میرسلیم به رئیسی

مهر نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: لجاجت سیاسی اصلاح‌طلبان مانع همراهی آن‌ها با دولتِ رئیسی برای اصلاح امور می‌شود.

می‌گوید دولت رئیسی فعالیت‌های اصلاحی خود را برای رفع مشکلات کشور آغاز کرده است. مشکلات باقی مانده از دولت سابق را بسیار وسیع‌تر از آن می‌داند که بتوان در مدتی کوتاه حل و فصل کرد. این بخش‌هایی از اظهارات سید مصطفی میرسلیم، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» است.

لجاجت اصلاح‌طلبان با دولت رئیسی/ آمریکا باید به ایران خسارت دهد

خلاصه این گفتگو به شرح زیر است:

- دولت سیزدهم عملکرد قابل قبولی در کنترل بیماری کرونا داشت و با اهتمام و تجمیع امکانات، کار مصونیت بخشی مردم را به ثمر رساند و توانست فاجعه مرگ و میر بیش از ۷۰۰ نفر در روز بر اثر بیماری کرونا را کنترل و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش دهد و دو رقمی کند.

- رسیدگی به فرآیندهای فسادآفرین و اقدامات مفسدان و اصلاح و حذف آن‌ها بسیار حائزاهمیت است و تا زمانی که این فرآیندها رایج است و مفسدان با جسارت به انحرافات خود و اجحاف در حق مردم ادامه می‌دهند، هیچ اقدام اصلاحی به خیر مردم شکل نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

دولت در کف خیابان / فوری، سریع، انقلابی مردم احساس آرامش کردند؟ 

رئیسی : جز باز کردن گره‌ها از زندگی مردم راه دیگری نداریم / تشکیل سازمان مهاجرین در دستور کار دولت

- توزیع یارانه نقدی ماهیانه در حال حاضر غیرهدفمند است و دولت باید به جای آن، رسیدگی به وضعیت معیشتی محرومان با تسهیل رساندن کالاهای اساسی مورد نیاز به آن‌ها را در اولویت قرار دهد. مسئله مهم و ضروری دیگر، پرداخت مطالبات مردم و پیمانکارانی است که کار خود را تکمیل کرده‌اند و با وجود این، سالهاست مطالبات بر حقشان را دریافت نکرده و به ورطه ورشکستگی کشیده شده‌اند. این کار، اقدامی مهم و واقعی برای اجرای سیاست تشویق تولید، خروج از رکود و تسهیل اشتغال جوانان است. مسلماً عدم پرداخت مطالبات مردم ظلم است و با ادامه ظلم نمی‌توان انتظار پیشرفت داشت.

-  بنده معتقدم که ضمن پیگیری مذاکرات برجامی به ویژه برای وادار کردن آمریکا به پرداخت خسارات ناشی از تحریم‌ها، باید فعالیت‌های اقتصادی خود را مبتنی بر برنامه‌ریزی و حرکت مولد خودمان قرار دهیم که زمینه‌های آن فراهم است. خوشبختانه تحرک لازم در این زمینه آغاز شده است و ان‌شاءالله تا پایان سال جاری اولین آثار مثبت خود را نشان خواهد داد. محور اصلی برنامه‌های ما باید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =