مهر نوشت:

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از تلاش ایالات متحده برای جلب نظر کشورهای عرب خاورمیانه با استقرار سپر موشکی در سرزمین های اشغالی خبر داد.

هاآرتض در ادامه می نویسد : در همین رابطه رئیس بخش سیستم دفاع موشکی پنتاگون ( وزارت دفاع آمریکا ) اعلام کرده که گنبد آهنین اسرائیل و سیستم موشکی "آرو" می تواند به عنوان یک سیستم دفاع منطقه ای مورد استفاده قرار بگیرد.

زنرال "پاتریک اوریلی" در گفتگو با مجله اخبار دفاعی آمریکا، با بیان این مطلب در ادامه ادعا کرد: هر چند اسرائیل با کشورهای عرب همپیمان آمریکا، روابط دسیپلماتیک ندارد اما سیستم موشکی تل آویو می تواند از این کشورها محافظت کند.

رئیس بخش سیستم دفاع موشکی پنتاگون در ادامه با تشریح جزئیات سیستم گنبد آهنین گفت: این سپر چند لایه از چندین نوع موشک تشکل شده و به تل آویو امکان منهدم کردن موشک های مهاجم را می دهد.

رژیم صهیونیستی پس از تجربه شکست ارتش خود در جنگ 33 روزه به ‌طور جدی به فکر تقویت سیستم دفاع موشکی خود افتاده است.

این رژیم پیشتر سیستم دوربرد موسوم به پیکان را طراحی کرده‌ بود، اما بعد از جنگ لبنان، تصمیم گرفت که با سرمایه‌ گذاری سنگینی، سیستم گنبد آهنین را طراحی و تولید کند.
 
رژیم صهیونیستی از دو ماه پیش آزمایش این سامانه ضدموشکی را آغاز کرده و مدعی است که با کمک این سامانه در هفتم آوریل موفق شده با یک موشک شلیک شده از سوی غزه مقابله کند.

در هین رابطه اوریلی در ماه گذشته اعلام کرده بود: دولت آمریکا برای تهیه چهار سامانه دفاع موشکی دیگر میلیونها دلار به رژیم اشغالگر قدس کمک می کند. ما در تهیه چهار سامانه دیگر به تل آویو کمک می کنیم. به گفته وی این کمک از محل 200 میلیون دلار بودجه اضافی که به درخواست اوباما به بودجه نظامی امسال افزوده شده، انجام می شود.
 
این سامانه شامل سیستم دفاع هوایی متحرک، رادار و موشکهای رهگیر بوده و هزینه طراحی و استقرار آن بیش از یک میلیارد یورو برآورد شده ‌است.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =