صدر قرار است با مخالفانش ائتلاف تشکیل دهد؟

ایرنا نوشت: منابع رسانه ای در عراق گفتند که مقتدا صدر امروز سه شنبه از رهبران شورای موسوم به "رهبران چارچوب هماهنگی"(مخالفان نتایج انتخابات)، دعوت کرد تا در نشستی در نجف اشرف، برای بررسی پرونده های موجود در روند سیاسی عراق، بخصوص موضوع تشکیل کابینه جدید، شرکت کنند.

یک منبع آگاه به تارنمای خبری «موازین نیوز» عراق گفت که مقتدا صدر رهبر جریان صدر به همین منظور از هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، فالح فیاض رهبر حرکت عطاء و قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق دعوت کرده است.

این خبر هنوز از سوی منابع نزدیک به صدری ها تایید نشده است.

بر اساس گزارش ها، به دنبال اعلام حکم دادگاه فدرال درباره اعتراض برخی جریان ها به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، گروه های مخالف و شاکی در پرونده انتخابات روز گذشته اعلام کردند که به رای دادگاه احترام گذاشته و آن را خواهند پذیرفت.

برخی منابع رسانه ای از جمله پایگاه خبری المعلومه عراق عصر سه شنبه از احتمال سفر هادی العامری به نجف برای دیدار با مقتدا صدر خبر دادند. این مطلب را محمد الصیهود، از فعالان سیاسی نزدیک به ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق مطرح کرده است.

این منابع احتمال داده اند که در جریان سفر العامری به نجف و دیدار با مقتدا صدر، زمینه ها برای ایجاد یک فراکسیون بزرگ پارلمانی در عراق آماده شود.

برخی منابع هم دیدارهایی میان نوری المالکی و قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق با مقتدا صدر را محتمل دانسته اند.

انتخابات پارلمانی عراق هجدهم مهرماه (دهم اکتبر) برگزار شد اما برخی احزاب مدعی تقلب در انتخابات شدند و نسبت به صحت نتایج آن تشکیک وارد کردند.

دادگاه فدرال عراق به عنوان مرجع نهایی حل اختلافات، بعد از ظهر امروز ( دوشنبه) شکایت ها علیه انتخابات ۱۸ مهر گذشته را رد کرد.

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق که نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی به دادگاه فدرال این کشور شکایت کرده بود، دیروز دوشنبه در پی رد این شکایت، اعلام کرد که به رای صادره از سوی دادگاه پایبند است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 4
    سلام به آقای صدر باید گوشزد وهشدار داده شود به هیچ عنوان نباید به ترکیب حشدالشعبی دست زده شود خطر در آینده کل عراق وسوریه تهدید می کند ان شاء الله بخیر وعافیت باشند