روایت اولیانوف از دیدارش با رابرت مالی

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، در توییتی از دیدار خود با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با محوریت موضوع برجام خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، میخائیل اولیانوف - نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین - روز چهارشنبه در توییتر نوشت: «امروز با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردم. هماهنگی و رایزنی‌های نزدیک میان هیات‌های روسیه و آمریکا در جریان مذاکرات وین پیش‌شرطی مهم برای پیشرفت جهت احیای برجام است.»

هشتمین دور گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین عصر دوشنبه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید و تصریح نمود که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در پایان نشست مقرر شد مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

اولیانوف همچنین در دیدار روز دوشنبه خود با رابرت مالی درخصوص "مسائل برجسته تحت رسیدگی در جریان مذاکرات درخصوص احیای برجام" رایزنی کرده بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرش IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 0
    این ها همه مذاکره در برجام، برای آنکه با رفع تحریم ها خود آمریکا و اتحادیه اروپا از بحران و نابسامانی های اقتصادی داخلی خود خلاص شوند و به رونق اقتصادی برسند،!!؟؟
  • شیبانیان IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 1
    اگر دانشمندان ما بتوانند اشعه ای بسازند که در سرتاسر مرز قرار گیرد در صورتیکه موشک و یا پرنده ای از سمت دشمن به خاک عزیز ما نزدیک شود با بر خورد به اشعه ای که در مرز قرار گرفته قبل از ورود به کشور منهدم شود دیگر هیچ کشوری نمی تواند به کشور عزیزمان ضربه بزند
    • روح الله IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      خب فرض بر اینکه پیشنهادشما شدنی باشه..خود زنی و خودتحریمی داخلی و رانت ها و مافیاها رو چکار میکنید؟