روسیه ادعاها درباره مذاکرات وین را تکذیب کرد

ایرنا نوشت: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: برخی ادعاها که ایران روند مذاکرات وین برای احیای برجام را متوقف می کند، نادرست است و ما چنین شواهدی در اختیار نداریم.

 زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روند مذاکرات وین جریان دارد و طرف های شرکت کننده در آن برای دستیابی به سند نهایی مورد توافق تلاش و مذاکره می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از اقدامات ضدبرجامی دولت آمریکا اظهار داشت: همواره احیا کردن دشوارتر از تخریب و از بین بردن است. 

وی افزود از شرکای غربی دعوت می کنیم به این واقعیت توجه کنند که آمریکا که خود تنظیم کننده برجام و معامله هسته ای بود از آن خارج شد و طرف آمریکایی همینک از این کرده خود پشیمان است.

زاخارووا با انتقاد از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما می دانیم که سیاست فشار حداکثری آمریکا چه پیامدهایی داشت و تحریم های آمریکایی چه نتایجی به بار آورد.

وی ادامه داد: امیدواریم که این اشتباه طرف آمریکایی، در جاها و موارد دیگر ازسوی شرکای ما تکرار نشود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه برجام با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است، از آمریکا خواستار بازگشت به این توافق بین المللی و اجرای مفاد برجام و ازجمهوری اسلامی ایران انجام تعهدات داوطلبانه برعهده گرفته در این توافق شد.

زاخارووا گفت: مذاکرات برای احیای برجام در وین جریان و موضوع کسب توافق جدید مطرح نیست.

به گفته دیپلمات ارشد روس، تلاش ها برای برقراری دوباره موازنه منافع که با اقدامات آمریکا و خروج از برجام برهم خورده است، جریان دارد. 

وی گفت: در مذاکرات وین شاهد عزم طرف های شرکت کننده برای دستیابی به توافق هستیم. هیچگونه شواهدی دال بر اینکه طرف ایرانی روند مذاکرات را متوقف می کند، در اختیار نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه سخنان خود از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و تصریح کرد که این در حالی است که آمریکا وعده داده است به برجام بازگردد. 

وی افزود: ما به نوبه خود برای کمک به روند احیای برجام و برای توسعه و پیشبرد مذاکرات وین آماده هستیم  

دیپلمات ارشد روس با بیان اینکه برجام طرح غیرقابل جایگزین است، اظهار کرد: برجام به تقویت ثبات منطقه خاورمیانه کمک می کند 

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    6 2
    ما اگر قرار است زیر مجموعه باشیم ترجیه هیدهم یک ابر قدرت باشد نه روسیه