بانوان در ایران خیلی مظلوم هستند

کاپیتان تیم ملی هندبال می‌گوید: به نظر من بانوان در ایران خیلی مظلوم هستند، با اینکه فرهنگ ایرانی برای زنان ارزش قائل است و ایرانی ها ناموس پرست هستند اما دختران ورزشکار ما حمایت درست نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ابتلا به امیکرون، بحران تیم ملی هندبال قبل از قهرمانی مردان آسیاست. اتفاقی که یقه  الله کرم استکی،کاپیتان تیم ملی هندبال، را هم گرفته و به همین دلیل چند روزی است بیرون ازاردوست. البته مصدومیت زانویش هم مزید بر علت شده. استکی امیدوارم است تیم ملی هندبال خیلی زود این بحران را رد کند، وگرنه وضعیتش به خطر می افتد. کاپیتان تیم ملی هندبال تنها به شرط آمادگی با تیم به قهرمانی آسیا می رود.  
درست است که امیکرون گرفتی؟
ما در اردو بودیم که یکی از بچه ها حالش بد بود، من هم مریض شدم که همان روز اول ، دوم از اردو بیرون زدم. واقعیت این است که من دو، سه باری تست دادم اما منفی شد، اما سرم زدم . حالا هم در اردو نیستم اما شنیدم که ۶،۷ نفر از بچه ها درگیر هستند . اتفاق خیلی بدی است، آن هم نزدیک مسابقات قهرمانی آسیا که با این وضعیت بدن بچه ها تحلیل می رود.
با این حساب کار سخت می شود؟
مریضی بچه ها در بد موقعیتی پیش آمد. حتی باعث شد تیم به تورنمنت رومانی هم نرود. در حالی که قبل از قهرمانی آسیا به بازی تدارکاتی نیاز داریم. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که تیم برای بازی دوستانه به اسپانیا برود. به نظرم وقتی بازیکن نداریم  و لژیونرها هم نمی آیند، باید زنگ بزنن قدیمی بیایند به زمین، سرمربی هم می تواند در پست خط زن باشد(خنده).
وضعیت زانویت چطور است؟
آن طور که پزشکان می گویند،زانوی من، زانوی یک پیرمرد ۶۰ ساله است. به دلیل اینکه ۱۸ سالی است در سطح بالا بازی می کنم ، زانویم این مشکل را پیدا کرده است. فکر می کنم باید مدتی استراحت کنم تا بتوانم تا ۱۰ سال دیگربتوانم بازی کنم.

بیشتر بخوانید:

حرکت جذاب آرات در پیج ۴۳۳/عکس

با این حساب با تیم ملی به قهرمانی آسیا می روی؟
باید ببینم شرایط  با امیکرون چه می شود؟ چرا که سرعت سرایت آن خیلی زیاد است. اگه کسی که مریض است یک سلام کند، بعدی گرفته  مثل کرونا با اعمال شاقه نیست.(با خنده). ولی واقعا این چند روز خیلی سخت بود. البته من با اینکه در اردونیستم اما تمرین بدنسازی انجام می دهم.

بانوان در ایران خیلی مظلوم هستند
یعنی ممکن است با تیم به قهرمانی آسیا نروی؟
من دوست دارم همراه تیم باشم، به شرط اینکه آماده باشم. اما اگر آماده نباشم، دوست ندارم با تیم باشم و ترجیح می دهم یک جوان برای تیم بازی کند. دلم نمی خواهد جای بازیکن جوان با انگیزه را بگیرم. نباید از اسمم سوءاستفاده کنم. به هر حال بازیکنان جوان هم زحمت می کشند و من از راه نرسیده نباید جای آنها را بگیرم. درست است که فدراسیون روی ما حساب باز می کند، اما مهم این است ما که باید برای تیم مفید باشیم.آن هم ما که پیر شده ایم( با خنده). به هر حال در دیزی باز است حیای ما کجا رفته؟
تو مدتی عکس و استوری از بوکس می گذاشتی، یعنی می خواهی از هندبال بروی؟
می خواستم مثل علی اکبری در mma مبارزه کنم.(با خنده) شوخی بود اما در تمرینات بدنسازی ام
اردو چطور بود؟
اردو خوب بود، مثل اردوهای چند سال پیش. به هر حال سالن، خوابگاه و غذاخوری همه نزدیک به هم است و مشکلی از این بابت نیست. فرناندز هم مربی خوبی است واز مربیان کاربلد هندبال اسپانیا. مربیان اسپانیا تاکنیک و تکنیک کار را بلدند و حتی مربیان بزرگ دنیای هندبال اکثرا اسپانیایی هستند.
امیکرون تورنمنت تدارکاتی رومانی را هوا کرد. بازی تدارکاتی با عمان و اسپانیا به تیم کمک می کند نه؟
دقیقا، فدراسیون با مریضی بچه ها ریسک نکرد و تیم را نفرستاد. بچه ها همه با هم سر بازی تدارکاتی با عمان هم شوخی می کنند و می گویند عمان هم فهمید بچه ها مریض شدند اسنپ می گیره و میره کشورش(با خنده). به نظرم با این شرایط بازیهای تدارکاتی در اسپانیا خیلی خوب است . بالاخره بچه ها قبل از قهرمانی آسیا در بازیهای تدارکاتی هم با هم هماهنگ می شوند و هم اینکه محک جدی می خورند.
قرعه تیم ملی هندبال در قهرمانی آسیا را چطورمی بینی؟
ما دور مقدماتی کار خیلی سختی نداریم. استرالیا حریف خیلی عجیبی نیست، تنها عربستان تیم خوبی است و با مربی فرانسوی اش ،سختی کار ما در دور مقدماتی است. شک نکنید ما ازدور مقدماتی صعود می کنیم،اما در دور دوم کارمقابل تیم های عربستان، بحرین، کره، ژاپن و قطر سخت تر می شود.
یعنی تیم ما از دور دوم هم صعود می کند؟
ما تیم جوان و خوبی داریم، اما تیم های دیگر هم ضعیف نیستند و حسابی سرمایه گذاری کرده اند. عربستان ، ژاپن، کویت همه اردوها و بازیهای تدارکاتی خوبی داشته اند و شک نکنید آماده، آماده پا به مسابقات می گذارند.
 چرا بعضی از لژیونرها قید تیم ملی را زدند؟
نمی دانم، مطمئن باشید همه آنها دوست داشتند برای تیم ملی بازی کنند، اما هرکدام مشکل داشتند. بعضی ها مصدوم هستند، بعضی ها باشگاههایشان اجازه ندادند.
تو از تیم بانوان هندبال در قهرمانی آسیا خیلی حمایت کردی. چرا؟
به نظر من بانوان در ایران خیلی مظلوم هستند، با اینکه فرهنگ ایرانی برای زنان ارزش قائل است و ایرانی ها ناموس پرست هستند اما دختران ورزشکار ما حمایت درست نمی شوند. من نه تنها حامی جدی  دختران هندبال که همه رشته ها هستم ، وقتی می درخشند. چرا دختران ورزشکار با سختی زیاد و معمولا بدون اسپانسر و در نهایت بی توجهی برای افتخارآفرینی تلاش می کنند.

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =