علم‌الهدی: دشمن خواص را فریب داد، مقابل رهبری قرار گرفتند/ امت در ۹ دی بدون وساطت خواص به امام چسبیدند

مهر نوشت: امام جمعه مشهد مقدس گفت: رهبری فرمودند «مکتب شهید سلیمانی»، احتیاج به تبیین شهید سلیمانی داریم که متأسفانه در در رسانه‌ها آن‌طور که باید و شاید، کار نمی‌شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه دهم دی‌ماه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که امروز مصادف با سالروز کشتار خونین مردم غیور مشهد در سال ۱۳۵۷ به وسیله جلادان ستم‌شاهی است، اظهار کرد: مقاومت و قهرمانی مردم در موضع انقلاب در مقابل این عملیات وحشیانه جلادان ستم‌شاهی، آنان را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

وی با اشاره به تسلط مردم انقلابی بر مشهد پیش از پیروزی انقلاب، ادامه داد: عامل این تسلط، انقلابی‌گری و قهرمانی، جمع امت و امامت و یکی شدن این دو بود که این را دنیا فهمید اگر امت و امامت یکی شد، اسلام دنیا را می‌گیرد و استکبار، قدرت هیچ برخوردی با این حرکت جهانی نخواهد داشت.

پیروزی انقلاب با خواص واسط امت و امامت

امام جمعه مشهد مقدس به حضور حلقه‌های واسط بین مردم انقلابی و امام راحل در تبعید اشاره و خاطرنشان کرد: یک حلقه واسط امت را به امام وصل کرده بود که آن روز رهبری انقلاب در مشهد با یک مثلث بصیر انقلابی اداره می‌شد؛ مقام معظم رهبری، مرحوم آیت‌الله طبسی و مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی‌نژاد این حلقه وصل بودند.

وی با بیان این‌که دشمن در فتنه ۸۸ قصد از بین بردن این حلقه واسط بین امت و امامت را داشت، ابراز کرد: وقتی اتصال امت از امام قطع بشود، با امت جدا افتاده از امام و امام بدون پشتوانه امت همه‌گونه برخورد می‌شود کرد حتی اگر امام معصوم همچون سیدالشهدا (ع) باشد.

اصل فتنه ۸۸ مسئله براندازی بود

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: فتنه ۸۸ مسئله براندازی بود، مسئله رقابت انتخابات در این سال همه افسانه بود زیرا دشمن ۱۰ سال برای این فتنه برنامه‌ریزی کرده بود تا حلقه وصل امت و امامت، یعنی خواص را هدف بگیرد.

وی افزود: دشمن خواص را فریب داد و متأسفانه خواص بصیرت نداشتند و توطئه دشمن را نفهمیدند، دشمن خواص را زد، خواص ریزش کردند و در خط مقابل رهبری قرار گرفتند، دشمن مملکت را به آشوب کشید و خواص نیز تماشاچی بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ۹ دی را یک معجزه در آن شرایط توصیف کرد و گفت: امت در ۹ دی بدون حلقه واسطه و بدون وساطت خواص به امام چسبیدند، در حرکتی میلیونی امت به رهبری متصل شد و همه توطئه‌های دشمن را خاک و خاکستر کرد.

دو چهره اسطوره در انقلاب اسلامی

وی، اتصال امام و امت را امروز قوی‌تر و نیرومندتر از سال ۸۸ دانست و بیان کرد: دو چهره الگو و اسطوره در انقلاب اسلامی داریم، مرحوم آیت‌الله علامه مصباح یزدی در حوزه نرم‌افزاری و ایدئولوژیک و مرحوم سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حوزه عملیاتی.

آیت‌الله علم‌الهدی به تعبیر امام راحل نسبت به مرحوم مصباح که فرمودند «آقای مصباح ذوشهادتین است» اشاره و اظهار کرد: یعنی دو شهادت در شخصیت آقای مصباح وجود دارد، یک شهادت از علامه طباطبایی که فرمود «فکر او هیچ چیز به درد نخوری ندارد و همه افکار او قابل استفاده است» و شهادت دوم، شهادت مرحوم آیت‌الله بهجت که فرمودند «اخلاق حوزه باید به وسیله علامه مصباح اداره شود».

وی افزود: چهره دوم، چهره عملیاتی و اسطوره عملیاتی یعنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که با سالروز شهادت این مرد بزرگ مقارن هستیم.

نسبت به تبیین شهید سلیمانی کم‌کاری کردیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های فرنگی، هنری و تبلیغاتی حول شهید سلیمانی، این اقدامات را ارزشمند توصیف کرد و گفت: آنچه به آن احتیاج داریم نسبت به این‌که رهبری فرمودند «مکتب شهید سلیمانی»، تبیین شهید سلیمانی است که متأسفانه در تبیین شهید سلیمانی در رسانه‌ها آنطور که باید و شاید، کار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

علم‌الهدی : نگفتم محاکمه صحرایی کنیم / جریان هایی،منافع شان با تهاجم به پیغمبر و نظام هماهنگ می شود

وی، عظمت شهید سلیمانی در دو خصوصیت «خدا و معادباوری» و «زیست شهدایی» این شهید بزرگوار دانست و گفت: بعضی جوان‌ها به ما می‌گویند «دعا کنید خدا شهادت قسمت ما بکند» در حالی که شهادت قسمتی نیست، شهادت ارادی است، اگر تصمیم گرفتی شهید زندگی کنی و زیست شهادتی داشته باشی، در هر حال آخرش شهادت است.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =