انتخابات  روی لبه تیغ  تعویق!

با اینکه انتخابات فدراسیونهای ورزشی شروع شده تا دی ماه تکلیف فدراسیونهای بدون رئیس مشخص شود اما بعید نیست انتخابات بعضی فدراسیون‌ها به تعویق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛64 روز مانده به مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک، وزارت دست بکار شده تا  روسای جدید 10  فدراسیون را انتخاب کند. انتخاباتی که از وقتی ثبت نام ها شروع شده تا حالا که کم کم همه برای برگزاری انتخابات لحظه شماری می کنند.  البته از این جمع انتخابات دانش آموزی از 13 به بعد موکول شد، نابینایان به تعویق افتاد و کوهنوردی هم با انتخاب رضا زارعی تمام شد.

هرچند تا همین اواخر هم  تاریخ دقیق برگزاری انتخابات مشخص نبود و به همین دلیل با درپیش بودن انتخابات کمیته ملی المپیک، حتی خیلی از فدراسیون ها برای اینکه در مجمع کمیته باشند و شانس حضور در هیات اجرایی یا هیات رییسه را از دست ندهند درخواست تعویق انتخابات کمیته را دادند که هیات اجرایی هم با آن موافقت کرد. اگرچه حرف از برگزاری مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک در بهمن ماه بود، هیات اجرایی کمیته در آخرین جلسه ۱۷ اسفندماه را برای مجمع تعیین کرد. با این حال امور مجامع وزارت ورزش برای اینکه فدراسیونهای المپیکی فرصت حضور در مجمع کمیته را از دست ندهند، با کنار گذاشتن فدراسیون نابینایان و کم بینایان، انتخابات کبدی ، تکواندو، بوکس، بسکتبال، شنا، تیراندازی و اسکیت را به ترتیب ۱۴، ۱۵، ۱۹، ۲۰ ، ۲۱ و ۲۲ دی ماه برگزار می شود.

عدم تائیدصلاحیت ها و احتمال تعویق انتخابات

با اینکه انتخابات فدراسیون نابینایان و کم بینایان فعلا برگزار نمی شود. آن هم بعضی ها این قصه را به نبود این فدراسیون در جمع المپیکی ها ربط می دهند، اما گفته می شود مظلومی رئیس فدراسیون هم تایید صلاحیتش نیامده و این تعویق برای گرفتن تایید صلاحیت او است.  

کبدی با حاشیه های قبل از انتخابات

طبق برنامه انتخابات کبدی هم امروز با حضور دو کاندیدا برگزاری می شود. با حاشیه هایی که این روزها سوژه رسانه ها شده بود و افشاگری مخالفان عباس اورسجی شاید هیج کسی فکرش را نمی کرد که صلاحیت او تایید شود. حتی بابت پروند دلار گیت پای رئیس سابق فدراسین کبدی به کمیته اخلاق کمیته ملی المپیک هم باز شد اما این حاشیه ها و افشا گریهای مخالفانش هیچ تغییری در روند تایید صلاحیت او پیش نیامد تا امروز اعضای مجمع از بین  عباس اورسجی و مقدم بقا، رئیس چهارسال آینده را انتخاب کنند. اما خیلی ها از حالا  شانس اورسجی را برای ریاست بیشتر میدانند. چرا که ظاهرا او رای هیاتها را برای خودش جمع کرده است.

انتخابات فدراسیون تکواندو قصه دیگری است

انتخابات فدارسیون تکواندو هم 5 کاندیدا دارد، اما  رقابت اصلی در مجمع تکواندو فردا بین  هادی ساعی و محمدرضا پولادگر است. دو رقیبی که دوره قبل هم قرار بود با هم برای صندلی ریاست رقابت کنند اما به هادی ساعی اجازه شرکت در مجمع را ندادند. البته حمید سجادی وزیر ورزش در اقدامی تعجب آور، 9 روز مانده به مجمع فرامرز کیانی زاده به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب کرد.پولادگر که عزمش را برای حضور در انتخابات جذب کرده، حتی طبق اساسنامه جدید که اگر کاندیدایی کرسی بین المللی داشته باشد برای سه دوره متناوب می تواند در انتخابات شرکت کند. از طرفی پولادگر گزینه اصلی معاونت ورزش توسعه قهرمانی و حرفه ای است. گزینه ای که حضور در خیابان سئول را تمام شده می داند. او با این حال نمی خواهد از انتخابات کنار بکشد تا شانس یک درصدی هم به رقیب  اصلی اش هادی ساعی ندهد. این طور که گفته می شود او حتی بعداز گرفتن حکم معاونت وزیر ورزش از فدراسیون تکواندو می رود تا فدراسیون با سرپرست اداره شود.

بوکس و رقابت دو رقیب همیشگی

مجمع انتخابات فدراسیون بوکس 18 دی ماه برگزاری می شود. با حضور دو رقیب همیشگی.روح الله حسینی و حسین ثوری که دوره قبل انتخابات هم رقیب هم بودند و در فدراسیون همکار. روح الله حسینی دوره قبل تنها به دلیل فشار وزارت ورزش که میخواست ریاست را به یکی از اهل تسنن بسپرد، رای نیاورد.  این بار هم ظاهرا همه مقدمات برای  انتخابات دوباره حسین ثوری چیده شده است. ظاهرا تا قبل از این باشگاه های بوکس حرفه ای،  مجوز حضور در مجمع انتخابات را نداشتند، اما حالا ظاهرا سه باشگاه عضو مجمع شده اند که روح الله حسینی به این قضیه اعتراض دارد و گفته :«من یکی از کاندیداها هستم اما نمی دانم که سه نماینده باشگاه های حرفه ای مجوز دارند یا نه؟»

بیشتر بخوانید

آزمون و طارمی مغلوب ستاره کره‌ای شدند

منتقد سرسخت مجیدی تغییر موضع داد

بمب نقل و انتقالاتی پرسپولیس مشخص شد

بسکتبال و رد یا تایید صلاحیت طباطبایی

فدارسیون بسکتبال 12 کاندیدا داشت که از بین آنها تنها 6 نفر صلاحیت اولیه اشان تایید شد . شاپور یاوری، رامین طباطبایی،حمید گرامیان، محمد عباسی، جواد داوری و کرم احمدیان کاندیداهای تایید شده هستند که تا 19 دی ماه و برگزاری مجمع چشم انتظار تایید صلاحیت هستند. البته بین کاندیداها رقابت اصلی بین شاپور یاوری و رامین طباطبایی است. هرچند این روزها شایعه عدم تایید صلاحیت طباطبایی است. البته از طرفی هم شنیده می شود که صلاحیت طباطبایی تایید شده اما مخالفانش پیگیر پرونده دیگری هستند تا او به مجمع راه پیدا نکند. البته مخالفان رامین طباطبایی و سیاست هایش امیدوارند خبر رد صلاحیت رئیس قبلی تایید شود تا با انتخاب رئیس جدید نفس راحتی بکشند.    

رضوانی با فاصله گزینه اول شنا

مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا 20 دی ماه برگزار می شود. شاید بی دردسرترین مجمع باشد. مجمعی محمد بابایی، حامد رضا خانی و محسن رضوانی کاندیداهای اصلی اش برای ریاست چهار سال آینده هستند. البته خیلی ها از حالا محسن رضوانی را انتخاب شده می دانند.

تیراندازی و انتخاباتی شاید وقتی دیگر

دربین 7 مجمع اما ظاهرا رد صلاحیت رئیس دوره قبل فدراسیون تیراندازی احتمال تعویق انتخابات این فدراسیون را قوت بخشیده است. طبق زمان بندی امور مجامع وزارت ورزش انتخابات فدراسیون تیراندازی قرار است مجمع تیراندازی  21 دی ماه برگزار شود اما 8 روزمانده به مجمع با انتشار خبر رد صلاحیت کاندیدای اصلی به دلیل حاشیه‌های مدیریتی زیاد،  موضوعی  است که او  و حامیانش را برای  تعویق انتخابات فدراسیون، به تکاپو انداخته است.البته او تنها کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی نیست وکمال پیمبری، حسین ذکی زاده، داوودی کریمی،حبیب مقصودی، بهزاد ملکی و کبری غیاثی هم رقبای او هستند.

گفته می شود دلیل رد صلاحیت این رییس فدراسیون پیشین، پرونده‌ها و اختلاف حساب‌های مالی است که حتی با اعتراض اولیه او هم به قوت باقی مانده است. اما کاندیدای مد نظر در پی آن است تا با تعویق انتخابات، ادامه اداره فدراسیون با  سرپرست ثبت نام دوباره انجام شود تا بلکه دوباره روی صندلی اش بنشیند.

اسکیت و تلاش کاندیدایی که وزارت نمی خواهد

مجمع انتخابات ریاست  فدراسیون اسکیت ، 22دی ماه برگزار می شود. مجمعی که طبق برنامه آخرین انتخابات در لیست امور مجامع وزارت ورزش است. مجمعی که برخلاف فدراسیونش، خیلی بی سرو صدا نیست. رضا شجیع  کارمند وزارت ورزش و فریبا مددی سرپرست سابق فدراسیون اسکیت بین کاندیدای ریاست اسکیت ظاهرا رقابت زیادی دارند. هرچند وزارت ورزش شجیع را به مددی ترجیح می دهد. البته مددی هم ظاهرا برای جمع آوری رای اعضای مجمع انتخابات فدراسیون اسکیت رایزنی هایش را کرده است. هرچند با رسانه ای شدن این قصه، مددی  تکاپو افتاده تا این قضیه را رد کند.

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1589113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =