۹ نفر
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
استیناف هم درخواست گل گهر را رد کرد

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعلام کرد که اعمال رأی کمیته انضباطی این فدراسیون درباره باشگاه گل‌گهر سیرجان جنبه نمادین دارد و نتایج مسابقات ملاک اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره اعتراض باشگاه گل‌گهر سیرجان به شکست ۳ بر صفر شاگردان قلعه‌نویی مقابل استقلال، سپاهان و پیکان به شرح زیر است:

«درباره درخواست مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ شرکت فرهنگی ورزشی مجتمع گل‌گهر سیرجان دایر بر صدور دستور موقت دایر بر توقف اجرای حکم نسبت به دادنامه شماره ۱۱۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۹/۲۵ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و بازگرداندن امتیازات کسرشده از تیم مذکور بابت استفاده از بازیکن خارجی به نام اریک بابو باگناما بوکوم (که به شرح دادنامه مذکور غیرمجاز دانسته شد) جهت حفظ ثبات جدول مسابقات، با دقت در محتویات پرونده و ملاحظه لایحه تقدیمی باشگاه مذکور و با تأمل در مقررات انضباطی فوتبال به ویژه مواد ۱۰۰ و ۱۰۳ آن، به زعم اعضای این کمیته اگر چه مطلوب آن است که رکن قضایی فدراسیون فوتبال و پیرو تصمیم آن، کمیته مسابقات رویه یکنواخت و یکسانی را در نحوه اجرای احکام انضباطی و تنبیهی اعمال نمایند، به گونه‌ای که اگر بناست در اجرای اصل اجرای فوری آرای انضباطی و اخلاق و فقدان اثر تعلیقی بر اعتراض به این آرا، به محض ابلاغ رأی، نتایج آن از جمله در جدول مسابقات متبلور شود، این تدبیر نسبت به همه آرای انضباطی و اخلاق اعمال شود و سیاست دوگانه در اعمال و اجرای فوری آرای تنبیهی از نوع آنچه در این پرونده صادر شده با اجرای آرایی از نوع محرومیت از برگزاری مسابقه در حوزه باشگاه میزبان یا بازی بدون تماشاگر، تا انتظار قطعیت رأی مزبور، تالی سوء به دنبال خواهد داشت، اما در مانحن‌فیه با توجه به اینکه اولاً آنچه در لایحه باشگاه تجدید نظر خواه آمده مصداق و موضوع دستور موقت مذکور در ماده ۱۰۰ مقررات فدراسیون فوتبال مذکور نیست، ثانیاً اعمال نتیجه حاصل از این رأی در جدول مسابقات جنبه نمادین داشته و آنچه ملاک و مناط اعتبار است، نتایج قطعی و پایان بخش مسابقات است. ثالثاً ضرر و زیان خاصی که به واسطه اعمال حکم صادره از کمیته انضباطی متصور و جبران‌ناپذیر باشد، قابل ملاحظه نیست. بنابراین قرار رد درخواست باشگاه متقاضی دستور موقت صادر و اعلام می‌شود».

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1589528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرسپولیس IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    29 61
    دم هر چی مجیدی گرم مخصوص این آخریشون میثم مجیدی. چوب خدا صدا نداره یه لحظه فک کردم دو امتیاز نا حق گل گهر پس گرفته شد آخه برخی بعد دقیقه نود سه امتیاز بازی رو به حساب ریخته بودن و بعد سوت دو امتیاز کم شد. خخخ مجیدی ها باید باشن همه شون.
  • حامی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    16 53
    خیلی هم عالی. حالا دیگه باید به این رای احترام گذاشت و قضیه رو تموم شده دونست حتی اگر در گذشته خلاف این رای داده شده. والبته باید امیدوار بود که بعد این هم رای هایی که صادر میشود به همین منوال باشن
  • رضا IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    53 61
    حکم کسر امتیاز از پرسپولیس به خاطر بدهی به پدیده که توسط استیناف هم تایید شده چرا اعمال نمی شود؟ زورتون فقط به گل گهر رسیده؟
  • مجید10 IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    79 5
    خداوکیلی 3 صفحه نوشتن جوری که سه تا کلمه اش هم قابل فهم نبود!!!! چه اصراریه به این جوری حکم نوشتن آخه ؟؟؟
    • Taha IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      3 0
      فكر كردي اينا نامه مينويسن، يك نامه دارن براي چندين سال پيش اينا فقط خوانده و خواهان رو كپي مي كنن و تمام
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    76 5
    کسی فهمید اینا چی گفتن!!!!!؟؟؟؟؟ آخه زبان سلیس و روان فارسی رو چرا اینجوری میپیچونید!!؟؟
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      22 2
      می خوان بگن درس قضا خوندن
  • مهرداد IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    58 5
    این که به زبان عربی نوشته شده . یک نفر لطفا به فارسی ترجمه اش کنه !!!
  • US ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    40 21
    چه طور هوای تیم حکومتی را دارند که در صدر بمونه
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    30 11
    فقط بابا مسعودی میخواد که این رایو برگردونه
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    17 8
    استدلال های رای با نتیجه ای که گرفته شده ، متناقض است
  • عموتون سعید IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    9 13
    داره میگه اگر لناست کمیته انضباطی به این شدت و سریعا رای صادر کند ودرهمان احظه نتیجه رای در جدول مسابقات اعمال شود بهتراست که برای بقیه ی آرای انضباطی نیز به همین‌گونه عمل کرده و از گزینه های بازی بدون‌تماشاگرو گرفتن حق میزبانی و...در قبال این طور پرونده ها برای یکسری تیم ها از جمله پیروزی استفاده نکند و این دوگانگی درخور کمیته نیست.اما درکل دادخواست گل گهر رد میشود.ومن الله توفیق
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    8 8
    تیم گل گهر قطعا جریمه میشه و شده موضوع اضافه شدن امتیازهای کسر شده این تیم به سایر تیمها که هنوز کمیته نظرش را اعلام نکرده
  • DE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    16 6
    یه جوری نوشته معلوم نیست چی گفته حق با گل گهر هست نیست؟ از عمد مینویسن که برداشت مختلف بشه کرد خیلی زرنگن این حقوقی حماعت البته دادرس رو موندم کی حقوقدان شد خبر نداشتیم.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    28 7
    این حکم استیناف نیست و به معنی شکست گلگهر نیست. ظاهرا گلگهر دستور موقت خواسته بود برای اینکه این امتیازات فعلا تا صدور رای اعمال نشه که این خواسته رد شد. هنوز برررسی ماهوی در مورد اصل خواسته انجام نشده.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 0
    کمیته استیناف فرموده «اعمال نتیجه حاصل از این رأی در جدول مسابقات جنبه نمادین داشته و آنچه ملاک و مناط اعتبار است، نتایج قطعی و پایان بخش مسابقات است.» بالاخره بازی سه بر صفر اعلام می شود یا خیر؟ خودتان فهمیده اید چی گفته اید؟