تزریق واکسن کووید-۱۹ در دوران بارداری عوارض دارد؟

ایسنا نوشت: مطالعه انجام شده در آمریکا نشان می دهد: تزریق واکسن کووید-۱۹ در دوران بارداری با عوارض زایمان مرتبط نیست.

مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) نشان داد: واکسیناسیون کووید-۱۹ در دوران بارداری با زایمان زودرس یا تولد نوزاد با وزن پایین مرتبط نیست.

میزان زایمان زودرس در میان بیش از ۱۰ هزار زن بارداری که حداقل یک دُز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده بودند ۴.۹ درصد و هفت درصد در میان ۳۶ هزار نفری بوده که واکسینه نشده بودند. این تفاوت از نظر آماری معنی دار تلقی نمی شود.

علاوه بر این، محققان دریافتند: واکسیناسیون کووید-۱۹ خطر تولد نوزادی را که وزن آن کمتر از حد معمول باشد، افزایش نمی‌ دهد.

نتایج بدست آمده در این مطالعه تایید کننده توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده در مورد ایمنی واکسیناسیون کووید-۱۹ در دوران بارداری است.

محققان با اشاره به اینکه زنان باردار مبتلا به کووید-۱۹ بیشتر با خطر بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه مواجه هستند، اظهار داشتند: شواهد فزاینده ای در مورد مزایای واکسیناسیون کووید-۱۹ در دوران بارداری از جمله شناسایی آنتی‌بادی‌ها در خون بند ناف وجود دارد.

زنان شرکت‌کننده در این مطالعه بین ماه‌های مه و اکتبر ۲۰۲۰ و پیش از در دسترس بودن واکسن باردار شده بودند. تقریبا همه افرادی که واکسینه شده بودند در سه ماهه دوم یا سوم بارداری واکسن دریافت کرده بودند. حدود ۹۶ درصد از آنها حداقل یک دُز از واکسن فایزر یا مدرنا و مابقی زنان واکسن تک دُزی جانسون و جانسون دریافت کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا چه غذایی بخوریم؟

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1589599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =