۰ نفر
۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲

تابلو نقاشی اثر اِگون شیله، نقاش اتریشی از فضای یک شهر به قیمت 24.7 میلیون پوند در لندن به فروش رفت.

به گزارش خبرآنلاین، این تابلو رکورد فروش اثری از شیله را در حراجی‌ها شکست و طبق انتظار ظاهر شد. متخصصان احتمال می‌دادند این اثر بین 22 تا 30 میلیون پوند به فروش برود.

این تابلو «خانه‌هایی با لباس‌های رنگارنگ روی بند، حومه 2» نام دارد و سال 1914، چهار سال پیش از مرگ شیله کشیده شده است. حراجی سوتبی در کاتالوگ این تابلو نوشته است شیله این اثر را براساس شهر کرومائو، زادگاه مادرش کشیده است. این شهر منبع الهام شیله در خلق بسیاری از شاهکارهایش بوده است.

رکورد قبلی شیله متعلق به نقاشی رنگ روغن روی بوم بود که سال 2006 به قیمت 13.9 میلیون پوند فروخته شد. در 10 سال گذشته تنها سه تابلو نقاشی از شیله در حراجی‌ها چکش خورده و همین دلیل بالا بودن قیمت آثار او و اشتیاق برای خرید آنها است.

این تابلو را موزه لئوپولد در وین از طریق حراجی سوتبی به فروش گذاشته بود و خریداری ناشناس از طریق تلفن موفق به شکست رقبای خود و خرید آن شد.

پتر وین‌هاپل، سخنگوی موزه اعلام کرد از نتیجه حراجی «بسیار راضی» هستند. او افزود: «سود حاصله به موزه کمک می‌کند به اهدافش برسد.» قرار است موزه از سود حاصله جهت رفع مشکل قضایی تابلوی سال 1912 شیله به نام «پرتره والی» بهره ببرد. این تابلو براساس چهره والبورگا نوزیل، محبوب شیله کشیده شده است.

دادگاهی در نیویورک سال گذشته اعلام کرد این تابلو را نازی‌ها به سرقت برده و سپس به دست موزه لئوپولد رسیده به همین دلیل این موزه باید مبلغ 19 میلیون دلار (11.8 میلیون پوند) به نوادگان لئا بوندی جارای، صاحب اصلی تابلو بپردازد تا صاحب قانونی تابلو شود.

این نقاش سرشناس و مهم که شاگرد گوستاو کلیمت، دیگر نقاش بزرگ اتریشی بود سال 1918 در سن 28 سلگی بر اثر آنفولانزا درگذشت.

بی‌بی‌سی / 23 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =