برگزاری دوره‌ آموزشی«بهداشت روانی کارکنان» در منطقه آزاد قشم

مدیرمنابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره‌ آموزشی مدیریت استرس (بهداشت روانی کارکنان) با هدف آشنایی کارکنان این سازمان با پیامدها و عوامل استرس، تاثیر آن برعملکرد فردی و سازمانی و نحوه پیشگیری از فرسودگی شغلی ناشی از تداوم استرس خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم : حمیدرضا صادقی با تأکید برضرورت ارتقاء بهداشت روانی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم و ارتباط مستقیم آن با کارآیی و بهره وری آنها گفت: در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با تاثیرات و پیامدهای روانی و جسمانی استرس آشنا شدند و ضمن شناخت عوامل استرس زا و چگونگی تاثیر آن بر عملکرد فردی و سازمانی با نحوه برنامه ریزی جهت به حداقل رساندن استرس ها و راههای مقابله با آن آشنا شدند.

وی فرسودگی شغلی را از پیامدهای فقدان بهداشت روانی در نزد کارکنان سازمان ها دانست و افزود: امید می رود که برگزاری دوره هایی از این دست و افزایش مهارت ها و ظرفیت های پرسنل از یک طرف و مساعد شدن فضای کاری و شغلی از طرف دیگر، مانع فرسودگی شغلی در نزد این پرسنل شود.

مدیرمنابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم بر نقش افزایش مهارت پرسنل در کاهش و حذف عوامل استرس زا تاکید کرد و یادآور شد: بدیهی است ارتقای توانمندی این پرسنل نیز در مواجهه و کنترل شرایط کاری دشوار، تاثیر بسزایی در مدیریت پدیده استرس خواهد داشت.

صادقی با اشاره به اینکه برگزاری مستمر این گونه دوره های آموزشی در سازمان منطقه آزاد قشم می تواند مدیریت های این سازمان را برای انجام بهینه ماموریت ها و نیل به اهداف سازمانی یاری برساند، تصریح کرد: نیروی انسانی در هر واحد سازمانی حرف اول را برای موفقیت مدیریت آن واحد می زند و پر واضح است که نیروهای آموزش دیده، بهتر می توانند مدیریت ها را برای نیل به این هدف کمک کنند.      

گفتنی است مدرس دوره‌ آموزشی یک روزه « مدیریت استرس » که با حضور کارکنانی از معاونت ها، مدیریت ها، مدیریت های مستقل و شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد قشم در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، فخرالسادات رضوی بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1591211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =