سفر محسن رضایی  به حیاط خلوت امریکا / ماموریت او چیست ؟

اکوایران نوشت: محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری نیکاراگوئه به این کشور سفر کرده‌ است.

در پشت این سفر به ظاهر تشریفاتی به نظر می‌آید همکاری با کشورهای آمریکای لاتین در جهت سیاست خارجی دولت در دستور کار رضایی قرار دارد. سیاستی که در زمان محمود احمدی‌نژاد نیز در پیش گرفته شد و نتیجه بخش نبود.

محسن رضایی احمدی نژاد دوم است؟| وعده های فریبکارانه محسن رضایی؟!

محسن رضایی معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی به نمایندگی از او برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه وارد این کشور شد. اما به نظر می رسد پشت این سفر ظاهرا تشریفاتی ماموریتی دیگری نهفته است. سفر چهره چندگانه دولت سیزدهم به یکی از کشورهای آمریکای لاتین تکمیل ضلع دیگری از سیاست خارجی ابراهیم رئیسی در دوره پیش رو است.

دولت رئیسی قصد دارد در کنار اتحاد منطقه ای و سیاست نگاه به شرق همکاری با کشورهای آمریکای لاتین را نیز گسترش دهد. سیاستی که در بعد سیاسی  آن هدف مقابله با هژمونی امریکا و یارگیری در اقصی نقاط جهان را دنبال می‌کند و در بعد اقتصادی هم به دور زدن تحریم های واشینگتن علیه ایران می‌اندیشد.

برخی اعتقاد دارند این سیاست در دوره احمدی نژاد آزمون شده و نتیجه بخش نبوده است.

اما تحلیل گرانی هستند که با اشاره به اتحاد قدرت های متوسط در مقابل قدرت های اصلی می گویند این اتحاد گرچه نمی‌تواند نقش تعیین کننده ای در مناسبات جهانی داشته باشد اما اگر پیش شرط های آن در حوزه حکمرانی و اقتصادی رعایت شود نقش اثر گذاری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

انتقاد محسن رضایی از «برخی نغمه ها» که «مانند صدای سگ‌های آمریکایی» است

چرا قالیباف و محسن رضایی سردار سلیمانی نشدند؟

ظاهرا محسن رضایی برای بدست آوردن هدف دوم به نیکاراگوئه رفته است تا یارگیری جدیدی بیخ گوش امریکا در حوزه سیاسی انجام دهد و همکاری تجاری با یک کشور جدید به منظور تعدیل اثر تحریم‌ها را دنبال می‌کند.

باید دید فرمانده دیروز میدان می تواند در حوزه دیپلماسی اقتصادی موفق شود.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1591552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =