هومن حاجی‌عبداللهی: وقتی تلویزیون به بچه‌اش بگوید دزد، از دیگران توقعی نیست

هومن حاجی‌عبداللهی، در واکنش به جوابیه شبکه پنج، توییتی را منتشر کرد و نوشت وقتی تلویزیون به بچه‌اش بگوید دزد، از دیگران توقعی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هومن حاجی عبداللهی، چند روز پیش در گفت‌وگویی ادعا کرد که مالکیت فکری و معنوی پنگول برای او و امیررضا کاوه است. او توضیح داد: «نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده و من دیگر صدای پنگول را در نمی‌آورم این موضوع بسیار تلخ است. حتی الان هم گاهی اوقات موقع صحبت کردن با دخترم از همان لفظ‌ها استفاده می‌کنم. پنگول هنوز هم در خانه ما هست. به هر حال مالکیت فکری و معنوی این شخصیت برای من و امیررضا کاوه، تهیه‌کننده «رنگین کمان» بود.»

در پاسخ به این صحبت، شبکه پنج، جوابیه‌ای را در اختیار خبرآنلاین قرار داد که در آن آمده است:‌ «به آگاهی مردم شریف ایران، اهالی رسانه، مخاطبان و همراهان گرامی شبکه پنج سیما می رساند مالکیت حقوقی، فکری و معنوی تمامی شخصیت های تلویزیونی، کارتونی، علامت ها، نام، نشان، لوگو و... برنامه های شبکه پنج سیما به سازمان صدا و سیما تعلق دارد و طرف قرارداد اعم از تهیه کننده و مجری طرح و ... حق ثبت و استفاده از آن را به عنوان علامت یا نام تجاری و دامنه ندارد.
علیرغم تعهدات فوق ، متاسفانه صدا پیشه با همراهی فردی دیگر طی رفتاری سرقت‌گونه، نسبت به ثبت و تصاحب شخصیت عروسک پنگول اقدام کردند که با کنش دقیق معاونت حقوقی و مجلس رسانه ملی از تضییع حقوق عامه جلوگیری به عمل آمد.
لازم به ذکر است شبکه پنج در مقطع فوق با هدف آبروداری و حفظ شأن این افراد از شکایت صرف نظر کرد اما تاکید می شود در صورت تکرار ادعاهای بی‌اساس و پافشاری بر خطای پیشین، قطعا پیگیری‌های جدی تری در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

هومن حاجی عبداللهی نیز در واکنش به این جوابیه در توییتر نوشت: «‏هر بچه‌ای هرجا جاش نباشه، پیش بابا ننش جا داره، وقتی یه بابا به بچه‌اش بگه دزد و سارق از بقیه توقعی نیست. دلم خوش بود بچه تلویزیونم، ولی حیف!»

هومن حاجی‌عبداللهی: وقتی تلویزیون به بچه‌اش بگوید دزد، از دیگران توقعی نیست

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1591906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    صدا و سیما درست گفته و اینا صدا پیشه.مجریان ، بازیکران و فیلمبرداران و کارکردان حتی تهیه کننده پولشونه از صدا و سیما میکیرن و صاحب اثر نیستن به نوعی کارمند هستن و خلاص .
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      55 6
      داداش هومن، تلویزیون خانه و پدر تو هست، ولی اون کسانی که این بیانیه را علیه شما صادر کردند، این خانه را غصب کرده اند و اهل آن خانه را بیرون کرده اند و جای پدر نشسته اند. پس به دل نگیر
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    90 28
    آفرین به هومن
  • امیر IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    35 36
    در کشور ما طبق حکم شرع قانونی هست به نام مالکیت معنوی و این مورد در صدا و سیما تازگی ها خیلی وسیع تر نقض میشه
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    7 3
    نظراتو بزن
  • بهلول IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    25 6
    بچه باید هر چی باباش میگه بگه چشم!؟
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 0
      بله
  • بهتام IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    34 2
    به خداوند خدا پنگول برازنده خودت بس من با سن 35سالگی پدرم مادرم خانم همگی موقع پخش پنگول پفک در دست کنار تلویزیون بودیم و هنوزم ادعا اون در میارم
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    6 8
    این سفسطه بافیا چیه دیگه.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    23 2
    دیگر اصلا یک برنامه ی خوب در تلوزیون ساخته نشده است و همیشه برنامه های تکراری در ضمن سریال‌های خوب و طنز هم بسیار کوتاه است و زود تمام می شود
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    20 5
    این چه حرفیه که شبکه۵زده مگه جریان کلاه قرمزی و جناب خان نبود که بخاطر اینکه خالق این آثار افرادی حقیقی بودن صدا و سیما مجبور شد رضایت این افراد رو برای شرکت این عروسکها دربرنامه های تلویزیونی جلب بکنه
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      1 0
      اون دو مورد فرق میکنن. کلاه قرمزی و جناب خان حضورشون اول در مجموعه هایی بود که خارج از صدا و سیما تولید شده بودند و طبیعتا باید حق و حقوق پرداخت میشد تا بتونن در تلویزیون هم استفاده کنن اما پنگول برای مجموعه تولیدی خود صدا و سیما بوده.
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    5 0
    نوشته از تضیع حقوق عامه جلوگیری شد!! حالا فارغ از اینکه حقوق ما در خارج از صدا و سیما به مراتب بیشتر در حال تضیع شدن است اما اگر بخواهیم به همین صدا و سیما بپردازیم باید بگویم حقوق عامه در پرداختها و استخدامهای بی حساب صدا و سیما تضییع میشود. در سرنوشت نامعلوم هزاران میلیارد تومان بودجه صدا و سیما تضییع می شود. در ساخت پی در پی سریالهای آبکی سفارشی از سوی گروههای خاص تضییع می شود. در فراری دادن یا کنار گذاشتن چهره های محبوبی همچون عادل فردوسی پور تضییع می شود. ...... بله برادران رسانه مثلا ملی!!! شما این همه ناحق را نادیده میگیرید و به تلاش برای مالکیت یه شخصیت عروسکی میگویید تضییع حقوق عامه؟؟!!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    3 7
    پنگول را نمی شناسم . فقط بگم که چرا زاینده رود ما را پس نمی دین؟
  • بیداد IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    6 4
    این صدا و سیما سی سال ربنا و دیگر آثار استاد شجریان رو بدون اجازه پخش کرد بدون اینکه حتی تهیه کننده ی یک اثر از آثار استاد شجریان بوده باشه .
  • حامد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    14 2
    صدا و سیما خودش فوتبال از کانالهای خارجی میدزده عیب نداره؟
  • وحید IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    2 5
    حق با صدا و سیما هستش دیگه، اونجا کار کردی پولشو گرفتی !!! اگه میخواستید برای خودتون باشه میرفتید تو شبکه خانگی تهیه و پخش میکردید...!!!همه دنبال کندن یه چیزی از این مملکت هستن...!!!