۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
علائم «هرپس» در مردان چیست؟

هرپس تناسلی یا تبخال تناسلی از بیماری‌های مقاربتی است و معمولاً به واسطه رابطه جنسی بین افراد انتقال می‌یابد. علائم تبخال تناسلی شامل وزیکول، ضایعات، تاول، زخم دردناک، خارش و یا سوزش در ناحیه تناسلی، مقعد یا بالای ران است.

به گزارش خبرآنلاین، تقریباً دو سوم افراد مبتلا به تبخال تناسلی علائمی را تجربه نمی‌کنند یا علائمشان به قدری خفیف است که با سایر بیماری‌های پوستی اشتباه گرفته می‌شود. در مواردی بدون علائم هم، تبخال تناسلی همچنان قابل انتقال است. 

تبخال تناسلی در مردان چه علائمی دارد؟

شایع ترین علائم

خاموش یا بدون علائم (دو سوم موارد)

علائم کمتر شایع

زخم یا تاول روی آلت تناسلی، تب، سردرد، خستگی، بدن درد، تورم غدد لنفاوی

کمترین علائم شایع

سوری، تاول یا زخم، داخل یا اطراف باسن و ران، مننژیت، آنسفالیت، عفونت چشم، اگزما هرپتی فرم

راه تشخیص تبخال تناسلی چیست؟

تبخال تناسلی معمولاً با علائم همراه نیست و دو سوم موارد تبخال تناسلی بدون علامت هستند. انجام آزمایش HSV-1 و HSV-2 تنها راه مطمئن برای تشخیص تبخال تناسلی است. تاول یا زخم در ناحیه تناسلی، تب، بدن درد، تورم غدد لنفاوی، سردرد، خستگی و ادرار دردناک همه از علائم تبخال تناسلی هستند.

چه عواملی باعث بروز تبخال تناسلی می‌شود؟

اگرچه علت پدیدآمدن تبخال ناشناخته است، اما شیوع این بیماری اغلب با دوره‌هایی از ضعف سیستم ایمنی، زخم‌های پوستی، تب، آسیب عصبی، آسیب بافتی ناشی از جراحی یا قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی نامساعد همراه است.

تبخال تناسلی زمانی رخ می‌دهد که ویروس HSV-1 یا HSV-2 از مرحله خفته خود دوباره فعال شود. تبخال تناسلی یک بیماری لاعلاج است و پس از ابتلا به آن، ممکن است در طول زندگی خود با شیوع آن مواجه شوید. کسانی که اولین دوره تبخال تناسلی خود را تجربه می‌کنند، باید بدانند که طی یک سال چندین حمله از این ویروس را تجربه خواهند کرد. با گذشت زمان، این عودها از نظر فراوانی و شدت کاهش می‌یابند. اولین شیوع تبخال اغلب طولانی‌ترین تجربه آن است. دوره‌های کوتاه بعدی را می‌توان با داروهای ضد ویروسی، کنترل و درمان کرد.

منبع: stdcheck / مترجم: الهه جعفرزاده

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1592190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =