دارندگان خودروهای لوکس ببینند/ اعلام میزان مالیات جدید خودرو

در صورت تصویب طرحی که نمایندگن مجلس در دستور کار بررسی دارند، دارندگان خودرو مکلف به پرداخت یک مالیات جدید می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این طرح با هدف پیشگیری از خرید و فروش خودرو به قصد سودآوری و سرمایه ذاری در دستور کار مجلس قرار گرفته است. 

تجارت نیوز نوشت: طبق طرح مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه، سود حاصل از فروش خودرو طی مدتی نگهداری مشمول مالیات می‌شود.

مالیات دیگر خودرو مربوط به خودروهای لوکس با ارزش بیش از یک میلیارد تومان است که تا بهمن ماه باید اخذ شود و مالیات بر نقل‌وانتقال و شماره گذاری خودروهای تولید داخل و وارداتی نیز به قوت خود باقی است.

مالیات

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1592495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    10 34
    چه عجب عدالت شروع شد
    • احسان IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      21 5
      خوب گنجشک این مالیاتها کجا میره اینطور ذوق کردی؟
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    14 3
    البته مالیات به قیمت بیش از ۱ میلیارد تعلق میگیره نه به کل قسمت
  • رضا IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    36 3
    جای تأسف دارد که خودرویی که قیمت آن ۲۰۰ میلیون بوده در اثر بی کفایتی دولت در کنترل نرخ ارز ، قیمتی بالای ۱/۵ میلیارد پیدا کرده و الان لاکچری محسوب شده و باید مالیات آنچنانی بدهند
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    22 2
    دولت به‌جای افزایش ارزش پول ملی و کاهش قیمت‌های کاذب، دنبال سهم خودش از این آشفته بازار است. شرم‌آور است...
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    18 4
    کسی هم پرداخت میکنه یه کارمند حقوقش فرض محال 10 میلیون باشه یه اسپورتیج داشته باشه باید نزدیک به 40 میلیون مالیات بده یعنی حقوق چهار ماه خودش رو به دارایی بده یه قانون مسخره است
  • بى نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    14 3
    از جيب مردم
  • علی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    22 1
    نصف قیمت خودرو خارجی مالیات و عوارض است که خریدار پرداخت کرده. خودرو رو به دو برابر قیمت به مصرف کننده فروختند حالا تازه میگن مالیاتشو بده چون گرونه! مالیات چیو بدن؟‌مالیات پول اضافه ای که از خریدار گرفتن؟!
  • DE ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    23 2
    مالیاتی که بر پایه علم و عقل و منطق نیست وجاهت قانونی ندارد ! چه کسی خودرو را قیمت گذاری کرده است ! مبنا قیمت صفر خودرو و استهلاک و ارزش دفتری خودرو که چندین سال استفاده شده است و نرخ استهلاک چگونه محاسبه شده است ؟ تمامی این ها بیانگر این موضوع است که اساسا" این مالیات فاقد مستندات قانونی و قابل اجراء نیست !!! صرف نظر از مسائل مطرح شده کدام سود اگر به دلیل بی کفایتی ارزش ریال کاهش یافته و نرخ ارز افزایش یافته و از سوی دیگر وضع گمرکی چند برابری باعث قیمت کاذب خودرو شده است اسمش سود نیست ، بلکه ضرر است !
    • محمدرضا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      0 1
      انتظار ندارین که این جدول بیاد تک تک ماشین ها رو برحسب سال ساخت و استحلاک و ارزش دفتری و تصادف و چپی بودن یا بی رنگ بودن و ...... باشه !!! قبمت صفر رو میدارن بعد مثل بیمه بدنه که قیمت تقریبی رو دارن و حق بیمه میگیرن این رو هم همون جوری حساب میکنن ، تو کل دنیا فرقی هست بین دارا و ندار به جز ایران که تا اسم مالیات میاد مخصوصا پولدارها صداشون در میاد . تو همه چیز عرب رو مثال میزنیم اما موقع مالیات نباید غرب رو مثال زد ! الانم حتما میگین مالیات میگیرن خدمات میدن . درسته ولی باید از یه جای شروع بشه دیگه ، آسفالت خوب اتوبوس شهری خوب بوجه میخواد . اونم الان که تحریم زورگوی امریکا شدیم
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    9 0
    پس تویوتا لندکروز که از همه این ها گروه تره کو؟
  • جعفر IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    0 0
    بی خیال
  • محمدرضا IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    0 0
    در کل همه جای دنیا مالیات میگیرن و تفاوتی هست بین دارا و ندار ، البنه به جاش خدمات خوب هم ارائه میدن مثل اتوبوس و تاکسی و آسفالت و دست انداز درست درمان ! اما تو کشور ما از کارمند و کارگر سریع مالیات میگیرن ولی از پولدارو دکترهای زیرمیز پول بگیر هیچ و راهش رو هم خوب بلدن . به نظرم مالیات خونه و ماشین و مغازه و ویلا لوکس خیلی خوبه ، فقط به شرطی که درامدش جای درست استفاده بشه و پولش صرفه رفاه و خدمات شهری برای مردم بشه . اما متاسفانه باز میبینیم دو روز دیگه انگار نه انگار این درامد اضافه شده و پولش کجا رفته ! مثل اون زمان که بنزین کارتی شد و میگفتن با این پول میشه صد تا مدرسه ساخت ، میشه ده تا خط مترو راه انداخت میشه فلان بشه و .... اما تهش هیچی و دو روز دیگه امدن گفتن پول کم داریم و نمیتونیم یارانه بدیم .