رانش دوباره زمین در روستای افسر آباد شهرستان اردل

ایرنا نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان گفت: به‌دنبال شدت این سامانه بارشی، زمین روستای افسرآباد شهرستان اردل دوباره رانش کرد.

ایرج کیانی تاکید کرد: تیم‌های ارزیابی جمعیت هلال‌احمر برای بررسی موضوع، ارائه توصیه‌های لازم به اعضای شورای اسلامی و ساکنان منازل نزدیک بخش رانشی و خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی عصر جمعه به روستای افسرآباد اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به سابقه رانش زمین روستای افسرآباد شهرستان اردل، دیوار بلوکی جلوی محل رانشی این روستا کار شده بود.
کانی تصریح کرد: به‌دنبال فعالیت سامانه بارشی شدید اخیر، زمین روستای افسرآباد از قسمت رانشی و همان محل بلوک‌چین، پنج متر رانش کرده است.
وی یادآور شد: خوشبختانه اقدامات لازم برای جابه‌جایی ساکنان مجاور زمین رانشی روستای افسرآباد در ماه‌های گذشته انجام شده بود و در رانش روز جمعه زمین، به هیچ‌کس خسارت جانی وارد نشد.
گفتنی است، تغییر مسیر رودخانه فصلی روستای افسرآباد شهرستان اردل سبب شده است که در برخی فصول سال با شُسته شدن شن‌های مسیر این رودخانه که در بالادست روستا قرار دارد، رانش زمین گزارش شود.
بارش‌های ناشی از فعالیت سامانه اخیر در استان برای روز جمعه بیشتر شد و برای روز شنبه با شدت کمتری ادامه دارد که انتظار می‌رود باعث وزش باد به نسبت شدید تا شدید و کولاک برف در مناطق برف‌گیر استان شود.
اردل در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1592659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =