سردار جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح به ماهنامه "مدیریت ارتباطات " گفت:

*جریان انحرافی که اخیراً آثار و نشانه‌های آن در سطح جامعه عیان شده است، سعی دارد نظرات خود را نسبت به عقاید اصلی و جاری نظام تحمیل کند. این عقاید اصلی شاخصه‌هایی دارد که اصالت قطعی‌اش به شکل حکومت مربوط می‌شود و رأس این شکل از حکومت پدیده‌ایست به نام ولایت فقیه.

* اگر شما جریان انحرافی را ریشه‌یابی دقیق کنید، با نگاه‌های متفاوت یا مخالف نسبت به پدیده ولایت فقیه مواجه می‌شویم. در تمام این 30 سال این‌طور بوده که کسانی به ظاهر دم از ولایت فقیه می‌زنند ولی در کنه وجودیشان و آنچه که از آنها ظهور و بروز منفی پیدا می‌کند. آنها مخالف این مدل حکومتی در ایران هستند؛ مدلی که مبتنی است بر ولایت فقیه.

*این چالش طی این 30 سال نیز به شکل‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کرده و امروز هم ما با آن مواجه هستیم. جریان معروف به «جریان انحرافی» اصلی‌ترین نقطه‌ای که از عنوان «انحرافی» برایش صدق است، مربوط به همین رأس حاکمیت است؛ یعنی تقابل با ولایت فقیه ولو اینکه در ظاهر تقابل جدی مشاهده نشود، ولی در بطن کار و در عملکرد، آثار و نمونه‌های آن را می‌توان مشاهده کرد.
* تمام تلاش دوستداران آقای رئیس‌جمهور، جناب آقای احمدی‌نژاد این است که ایشان همچنان سرباز ولایت باقی بمانند.... ما معتقدیم شخص آقای رئیس‌جمهور کار خودشان را به نام ولایت شروع کردند و هم خودشان وهم جریان اصیل اصولگرایی تلاش دارند ایشان همچنان در این خط ثابت‌قدم و استوار باقی بمانند.

*اینکه ماهواره ممنوع است ولی بالای پشت‌بام‌ها هست،  بیانگر عدم اراده جدی متولیان امر نسبت به قوانین و مقرراتی است که خودشان وضع می‌کنند. یا قانون نباید وضع شود یا باید اجرا شود. وای به حال کشوری که قوانینی را خودش وضع کند ولی اجرا نکند. اصلی‌ترین آفت هر جامعه‌ای -چه دینی و چه غیر دینی- بی‌نظمی و عمل خلاف قانون است. ما تا زمانی که اجرای قوانینی که خودمان وضع می‌کنیم را جدی نگیریم، مواجه با همین ناهنجاری‌ها، چالش‌ها و کشمکش‌هایی که جنبه‌های اعتقادی شخصی یا حتی سیاسی دارند، می‌شویم.

* کف کار این است که قوانین مربوط به ماهواره باید اصلاح شود. اگر ما خودمان را در یک شرایط جنگی ببنیم که متأسفانه نمی‌بینیم، باید با قاطعیت با پدیده‌های فساد از جمله ماهواره برخورد شود.... ماهواره در شرایط جنگی که ده‌ها شبکه مستقیم علیه اسلام و عقاید ما در حال برنامه‌ریزی هستند، قطعاً مفسده‌اش بیش از فوائدش است. شما واقع‌نگرانه به درون خانواده‌ها بنگرید. ببینید از شبکه‌های ماهواره‌ای در چه راستایی استفاده می‌شود. به نظر من نیازی به اینکه کنکاش‌های عمیق کنیم و برویم کارهای پژوهشی و نظرسنجی انجام دهیم، نیست. کافیست قدری منصف و واقع‌نگر باشیم و اطرافمان را ببینیم. آن‌وقت خواهیم دید که از چه شبکه‌هایی بیشتر استفاده می‌شود.

*البته نکته‌ای در اینجا هست که ممکن است به یک پارادوکس تبدیل شود و آن اینکه اگر قبح بعضی ارزش‌ها ریخته شود، ممکن است بدی را آن‌طور که باید، نبینیم؛ یعنی شما زمانی که حجاب را ابتدا به شکل بدحجابی ببینید، بی‌حجابی ممکن است خیلی برای شما عکس‌العمل‌برانگیز نباشد. شما جامعه قبل از انقلاب را ببنید و فرضاً همین پدیده حجاب را در آنجا نگاه کنید. خب، تعدادی از خانم‌های این مملکت با حجاب بد در جامعه ظاهر می‌شدند. قبح مسأله هم ریخته شده بود؛ گویا مسأله‌ای به نام بی‌حجابی وجود ندارد و گویا پدیده بدی نیست. طبیعی است. بحث ماهواره هم همین‌طور است، یعنی اثرات منفی که می‌گذارد، چون شامل مرور زمان می‌شود و چون ترویج ضدیت با هنجارهای اصلی دین مبین اسلام در ماهواره به یکباره اتفاق نمی‌ا‌‌‌فتد بلکه تدریجی است، ممکن است خوب دیده نشود ولی اگر خوب دیده شود، ما اثرات مخرب آن را حتماً خواهیم دید.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یعقوب IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    2 2
    ماهواره برای قشرمردم خیلی بداست.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    1 1
    شما تا زمانی که نتوانید ابزاری هموزن با ماهواره وارد میدان کنید جمع کردن ماهواره اب در هاون کوبیدن است .در استان یا شهرستانی که شما به سختی بتوانید تنها دو شبکه 1و3 را مشاهده کنید استفاده از ماهواره چه حکمی دارد.قانون عدم استفاده از ماهواره که وحی منزل نیست قانونی است که درباره ان باید تجدید نظر کرد.
  • بدون نام IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    1 1
    به نظر من خدا به من عقل داده که بتوانم هم طراز با منطق و درایت عقلی خودم از ماهواره ویا هر تکنولوژی دیگری استفاده صحیح وبجا کنم امیدوارم این طرز فکر که دیگران بهتر از من مصالح من را تشخیض میدهند هر چه زودتر از جامعه محو بشه