شما نظر بدهید/ برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی چه اقداماتی لازم است؟

عدم باز شدن ایربگ خودروهای حادثه دیده در تصادف زنجیره‌ای در خوزستان این روزها موجی از انتقادات را پیش روی خودروسازان در ارتقای کیفیت محصولات قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیستم دی ماه بود که تصادفی زنجیره‌ای در خوزستان به وقوع پیوست و در جریان آن بیش از ۵۰ تن مصدوم و کشته شدند. آن چیزی که در این سانحه موجب حیرت همگان شد، باز نشدن ایربگ‌های خودروها بود که بار دیگر ضرورت نظارت دقیق‌تر بر کیفیت خودروها را گوشزد کرد.

در حال حاضر باز نشدن ایربگ خودروهای حادثه دیده عاملی شده تا عملکرد خودروسازان در ارتقای کیفیت محصولات باز هم مورد انتقاد مردم قرار گیرد. با توجه به این اتفاق، در حال حاضر این سوال مطرح است که کیفیت خودروهای داخلی تا چه اندازه قابل دفاع است؟

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این خصوص در بخش نظرات مطرح کنید.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1593134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنعلی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    232 4
    فقط در دو خودرو ساز اصلی داخلی را ببنیدی و به جای آن ماشین خارجی وارد کنید
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      117 1
      واردات خودرو ازاد بشه اگر هم قراره خودرو در داخل تولید بشه ؛خودرو فقط تحت لیانس و نظارت خورو ساز خارجی با جدیدترین استاندارد های روز و محصول روز ساخته بشه
    • غلامعلی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      18 3
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
    • احمدی از استانداری IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      12 50
      کلا اینایی که میرن ماشینای داخلی رو ثبت نام میکنن افراد سطح پایین جامعه هستن و وضعیت فرهنگی و روحی و روانی زیاد جالبی ندارن
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    104 1
    ایجاد رقابت
  • رضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    196 4
    درشو ببندید خیال همه راحت از این کارخونه ها چیری بنام ماشین با کیفیت بیرون نمیاد
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    140 4
    واردات خودرو
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    50 1
    افتضاح
  • علیرضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    92 2
    باید برای خودرو بی کیفیت وگرون داخلی رقیب ارزان وبا کیفیت وارد کرد فقط همین اگر به همین منوال پیش برود ممکن است ترمز خودروهای داخلی هم نگیرد وحتی موتور هم روشن نشود نیروی انتظامی بهیچ عنوان این خودرو ها رو شمار گذاری نکند قوه قضاییه هم باید برای هر خودروی که تصادف کرده ومامور پلیس کیفیت بد خودرو رو عامل بشناسد هزینه سنگین جریمه شامل حال خودرو ساز کند گارانتی ماشینهای داخلی به 5 سال افزابش پیدا کند
  • احمد IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    88 3
    برای ارتقاء کیفیت ماشین خارجی وارد کنید
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      17 41
      با کدوم دلار احمداقا دلار برا نهاده مرغای زبون بسته نیست
  • DE ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    89 1
    خیلی سخت نیست استفاده از آدم های با سواد و متخصص هر کاری برای مناسب کلیدی آن کار. البته این مفهوم تضاد آشکاری با نوع مدیریت کشور ما و تفكر حاكم داره و کلا تعریف نشده است! که خوب نهایتا همگی داریم نتایج اون و داریم می بینیم
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      19 0
      فقط اجازه به شرکتهای خارجی برای تولید خودرو در ایران بعنوان هاب صادرات.
  • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    53 0
    تنها راه ایجاد فضای رقابتی است، در فضای رقابتی است که هم قیمتها و هم کیفیت اصلاح میشود
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    85 2
    اولا که خودروی داخلی اصلا وجود خارجی ندارد آنچه به نام خودروی داخلی می شناسیم عبارت است از سرهم بندی محصول از رده خارج شده دهه ها پیش با قطعات چینی «داخلی نمایی شده» که اصولا با کیفیت کاملا بیگانه است ثانیا اولین قدم برای داشتن خودروی داخلی با کیفیت تعطیلی کامل و بدون قید و شرط ایران خودرو و سایپا است
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    33 1
    باید قراردادهای قطعه سازی نظارت بشه و جریمه سنگین برای قطعه بی کیفیت در نظر بگیرن
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    71 0
    بهترین کار، بستن کارخانه های خودروسازی ایران خودرو و سایپا است. وضعیت خودروسازی در ایران فاجعه است و بابت سود بیشتر و پرکردن جیب سهامداران پر قدرت و نفوذ، با ساخت و تولیدات بی کیفیت و نداشتن حداقل های استاندارد قابل قبول در خودروها چه جنایتی در حق مردم بیچاره و دستشان از همه جا کوتاه می کنند.سالهاست به بهانه حمایت از تولید داخلی، تولید خودرو انحصاری شده و به کیفت ی و به هر قیمتی ارابه مرگی به نام خودرو تحویل می دهند.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    56 3
    باید تویوتا بی ام و تسلا فورد و ... وارد کنیم تا بفهمیم خودرو یعنی چه اونوقت شاید رقابت
  • ابره دری IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    42 0
    تازمانی که واردات خودرو با تعرفه بالا میباشد همین است
  • عباس IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    68 0
    تنها راهش گل گرفتن در هر دو کارخانه است.برید ببینید کمپانی هایی که کمتر از 10 از تاسیس آنها میگذرد کیفیت محصولاتشان با برندهای مطرح دنیا برابری میکند اونوقت اینا با ادعای 60 ساله هنوز از ساختن ضروریترین بخش های خودرو عاجزند
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    38 0
    چیزی شبیه محالات است مانند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس که شاید با فشار فدراسیون های بین المللی خصوصی شوند ولی خودروسازان درامد خوبی برای دولت دارند و هرگز بفکر مردم نخواهند افتاد.فعلا فقط در فاز افزایش قیمت سیر می کنند
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    38 0
    1- واردات خودرو آزاد بشود. 2- شرکتهای خودرساز داخلی به بخش خصوصی واگذار گردند.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    31 0
    بهترین کار این هست که خودروهای خارجی را وارد کنند
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    24 0
    بهترین کار واگذاری این دو شرکت بزرگ به بخش خصوصی است که درش رقابت واقعا معنا می دهد ولی تا دولتی باشند هیچ اتفاقی تازه ای که به نفع مردم باشد رخ نخواهد داد.
  • DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    36 1
    یک کشور زباله خر پیدا کنیم وهمه رو یکجا ضایعاتی بندازیم به.....گردنشون واتوموبیل جدیدوبروز تولید کنیم.این محصولات اینقدر عقب مانده هستن که با ارتقاع مسئلشون حل نمیشه
  • علیرضا IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    31 0
    در هر دو خودروساز رو باید گل گرفت و بعد ورود خودر خارجی رو آزاد کرد . والسلام
  • سید IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    25 0
    انحصار تولید خودرو را از بین ببرید ما مزیت نسبی در تولید خودرو ندارم اقا نداریم تا کی باید این نوزاد پیر و لوس حمایت بشه از جیب این ملت بیچاره . تا کی باید رانت پاشی باشه
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    39 0
    بهترین راه تعطیلی لگن سازی
  • تورج IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    25 2
    ماشین ساز از افریقا وافغانستان بیارن کاردرست میشه
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    22 0
    تا بازار رقابتی نباشه و دست دولت هم تو این کاسه باشه و دولت برای تامین هزینه های سرریز و بودجه ریزی فله ای انجام بده همین آش و همین کاسه 40 سال که سهله تا صد سال دیگه هم همینه
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    1 29
    مشکل از تحریم هاست خودروساز ایرانی طفیلی تحریم هاست الان هم که متاسفانه هیچ کس مایل به رفع تحریم نیست طرف پراید رو داره ۲۰۰ میفروشه
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    14 0
    لطفا برای تعیین استاندارد خودرو از کارشناسان خارجی استفاده کنید
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    18 1
    امیدهای ما که به باد رفت
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    17 0
    ایجاد رقابت
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    15 0
    معلومه دیگه . ایجاد رقابت
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    12 0
    کی تا حالا نگاه کرده ببینه ایربگ گذاشتن داخل بدنه یا نگذاشتند؟ تنها راه بالا بردن کیفیت خودرو آزاد سازی واردات خودروی خارجی است. در رقابت کیفیت بهتر می شود
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    14 0
    آزاد سازی ورود خودرو
  • TR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    7 0
    شرکت های زیر مجموعه خودروسازها را به بورس بیاورید و شفاف و مسئولیت پذیر کار کنند
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    12 0
    استفاده از متخصصین برای اداره کشور
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    9 0
    بهترین کار ایجاد رقابت است
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    14 0
    هیچی. واردات رو آزاد کنید
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    22 0
    یک زمانی با واردات خودرو به دلیل ناتوانی خودروسازان داخلی از رقابت، مخالف بودم و فکر می کردم این امر موجب ورشکستگی آن ها و بیکاری هزاران نفر می شود. الان معتقدم واردات خودروی با کیفیت و ارزان خارجی حتی به نفع خودروسازان داخلی است. این رقابت آن ها را مجبور خواهد کرد که کیفیت خود را ارتقا بدهند و قیمت را هم واقعی بسازند. قیمت های کنونی حداقل چند برابر قیمت واقعی است.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    17 1
    متاسفم راهی نیست
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    16 0
    دست برداشتن از ادعا
    • راننده سواری IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      6 1
      و دست بردن به دعا
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    13 0
    سپردن امور به متخصصین خودرو
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    18 0
    کار زیاد سخت نیست فقط باید جلوی رانت رو گرفت
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    19 1
    نخریم
  • اس IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    5 0
    بیچاره مردمی که در فضای انحصاری زندگی میکنند...تا کی باید از این لگن فروشان حمایت بشه.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    5 0
    تنها راه واگذاری به بخش خصوصی و واردات خودرو بدون عوارض گمرکی است و تماااام
  • سید محسن IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    6 0
    حذف انحصار عرضه تولیدات داخلی و حذف ممنوعیت ورود خودرو های ارزان خارجی بدون‌گمرکی
  • ناشناس IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    5 0
    فعلا جریمه سنگینی ازین خودروسازان مقصر بگیرید که متوجه شوند شرایط تغییر کرده است.
  • خشایار IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    10 0
    به جای رفاقت رقابت کنید
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    1 0
    دولت سهامش رو بفروشه. خصوصی بشن، بلکه بتونن با مونتاژ خارجی کاری بکنن. تا رقابت نباشه همینه. تیگو 8 رو زدن 1میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون. یعنی با دلار 28 تومنی میشه 63 هزار دلار!
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    2 0
    باید کارخانه های داخلی رقیب بیان وسط
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    2 0
    ایجاد رقابت با رفع انحصار از طریق آزادسازی واردات به صورت کامل و بدون رانت و مجوز برای همه و همزمان کاهش تعرفه‌ها به صورت پلکانی ظرف ۱۰ یا ۱۵ سال و آزادسازی قیمت گذاری ظرف همون مدت.
  • US ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    21 0
    نظر ملت چه اهمیتی دارد
  • علی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    6 0
    واگذاری واقعی واقعی واقعی خودرو سازهای بزرگ به بخش خصوصی و سپس حذف تعرفه واردات خودرو....