خشکسالی تولید ماهی را کاهش داد /ضرورت مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی

مدیر شیلات و آبزیان استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و بر اساس پیش بینی‌ها میزان تولید ماهی سردآبی در استان طی سال جاری ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمد کریمی افزود :طرح آمارگیری از مزارع پرورش ماهی در سطح استان از تعداد بیش از ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی در حال انجام است.

وی گفت :با همکاری کارشناسان پهنه و کارشناسان مدیریت شیلات و امور آبزیان استان آمارگیری از مزارع تکثیر و پرورش ماهی استان در حال انجام است. پیش بینی میشود بیش از ۲۰۰۰۰ تن ماهی قزل آلای رنکین کمان در مزارع استان تولید و به بازار عرضه گردد.

کریمی تصریح کرد : در راستای مقابله با خشکسالی مدیریت شیلات با همکاری بهره برداران و جهت تامین زیرساختهای لازم برای اجرای سیستم های مکانیزاسیون و حفظ تولید موجود، طی سالیان اخیر اقدام به کمک به احداث شبکه برق در برخی از مجتمعهای آبزی پروری استان نموده، که این امر میتواند در راستای افزایش تولید در واحد سطح و گذر از آبزی پروری سنتی به صنعتی به عنوان یکی از مهمترین راه های توسعه آبزی پروری، نقش اساسی ایفا نماید.

مدیر شیلات و آبزیان استان خاطرنشان کرد :در حال حاضر میزان تولید در واحد سطح در مزارع پرورش ماهی استان بین ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم میباشد که پیش بینی میشود با مکانیزه کردن مزارع، میزان تولید در واحد سطح به حدود ۴۵ تا ۵۰ کیلوگرم در متر مربع برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =