انتشار تصاویر ماهواره‌ای  از حمله انصارالله به ابوظبی/عکس

ایرنا نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار تصاویر ماهواره‌ای شدت خسارات وارده ناشی از حملات انصارالله به تاسیسات نفتی امارات را نشان داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد ، این تصاویر اثرات حملات به تاسیسات نفتی در ابوظبی را نشان می‌دهد که صنعا مسوولیت آن را بر عهده گرفته است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، تصاویر گرفته شده توسط «پلانت لبز- Planet Labs»، دودی را نشان می‌دهد که دیروز (دوشنبه) بر فراز انبار سوخت شرکت ملی نفت ابوظبی به هوا بلند می‌شد.

تصاویر ماهواره‌ای شدت حملات یمن به تاسیسات نفتی امارات را نشان داد

انتشار تصاویر ماهواره‌ای  از حمله انصارالله به ابوظبی/عکس

تصویر دیگری هم نشانه‌های از آتش و مواد فوم سفیدی که برای خاموش کردن آتش در محل انبار استفاده می‌شود را نشان می‌دهد.

آسوشیتدپرس نوشته شرکت ملی نفت ابوظبی به سوال‌های این رسانه در خصوص وضعیت سایت و برآورد خسارات وارده ناشی از این حملات پاسخی نداده اما در بیانیه‌ای گفته این حملات حدود ۱۰ صبح رخ داده و همکاری ها از نزدیک با مقامات مربوطه برای تعیین علت دقیق و آغاز تحقیقات دقیق در این زمینه همکاری‌ها در حال انجام است.

انتشار تصاویر ماهواره‌ای  از حمله انصارالله به ابوظبی/عکس

ارتش یمن دیروز (دوشنبه) در عملیاتی با نام طوفان یمن، با پنج فروند موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد، فرودگاه های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و تعداد دیگری از سایت ها و تأسیسات مهم و حساس امارات را هدف قرار داد.

تصاویر ماهواره‌ای شدت حملات یمن به تاسیسات نفتی امارات را نشان داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز - سه شنبه -  اعلام کرد: موشک هایی که در جریان عملیات طوفان یمن علیه مواضع امارات به کار گرفته شد از نوع موشک های بالدار قدس ۲ و بالستیک ذوالفقار بود.

سرتیپ «یحیی سریع» در توئیتی اعلام کرد که موشک هایی که در عملیات طوفان یمن به کار رفتند موشک های بالدار قدس ۲ بود که پالایشگاه نفت المصفح را هدف قرار داد و فرودگاه ابوظبی نیز با ۴ موشک از همین نوع هدف قرار گرفت.

او گفت، موشک بالستیک ذوالفقار نیز فرودگاه دبی را هدف قرار داد. به گفته سریع، علاوه بر اهداف یاد شده، ارتش و رزمندگان یمن تعدادی از اهداف حساس و مهم امارات را نیز با پهپاد صماد ۳ مورد هدف قرار دادند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    40 27
    خداراشکر .درود برملت مظلوم یمن که سالهاست که بادست خالی درمقابل ۵۰ کشور تروریست د حال نبردقهرمانانه است ای درودخدابرشما ای سرافرازان وای رزمندگان غیوراسلام .ملت بزرگ ایران اسلامی منتظر هستندتابرجهای پوشالی خلیفه وکاخهای شیشه ای خلیفه باخاک یکسان شوند انشاالله .
  • رضا IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    49 34
    الان ما باید خوشحال باشیم که اانصاالله به ابوظبی حمله کرده است خسته شدیم از این جنگها به فکر نون مردم باشید خدا خیرتون نده
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      13 6
      کس دیگه ای باید به فکر نان مردم باشه... نویسنده یا سردبیر ک نباید به فکر نان مردم باشه
    • یه آدم عادی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      2 4
      آخه گودرز چه ربطی داره به شقایق؟؟؟
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    35 19
    ابوظبی شده ابوظلیل
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    44 11
    دست مریزاد سربازان غیور اسلام بزنید مزدوران آمریکا و صهیونیستها را به فلاکت بیندازید
  • علیرضا IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    24 11
    خداقوت
  • صابر IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    6 3
    مگه اینا ضرر می‌کنند نفت گرونتر میشه پول صد برابر خرابی را بیشتر درمی‌آورند ولی یمن بیچاره چی تازه اگه برجام مارا خراب نکنند خوبه یا اقتصاد با همسایگان
  • نیما IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 7
    خدا قوت به تمام شیر مردان یمن. این امارات متحده عربی و عربستان خبیص. دیگه خیلی هوا برشون داشته بود. ماشالله. حالا یکم جیغ و داد و گریه زن و کودکای خودتون و ببینید‌ و بشنوید. چه حالی داره به یه کشور حمله کردن و تحریم کردنش😡😡😡
  • AU ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    12 4
    یکی میزنید صدتا می‌خورید فایده اش چیه ؟ مردم یمن از گرسنگی دارن میمیرن ، آقایون دنبال ترقه بازی هستن . البته خلایق هرچه لایق . مردم یمن خودشون این نوع زندگی رو انتخاب کردند !!!!
    • alex DE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 3
      چرت نگو جوجو
  • کاربر IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 4
    با خاک یکسانش کن