چگونه بفهمیم در گذشته به کرونا مبتلا شده‌ایم؟

باشگاه خبرنگاران نوشت: دانشمندان آمریکایی رایج‌ترین علائمی که نشان دهنده ابتلا به کرونا در گذشته است را تشریح کردند.

اصلی‌ترین راه برای شناسایی ابتلا به کرونا انجام تست است. با این وجود، بسیاری از افراد فاقد علائم بیماری بوده و یا در صورت داشتن علائم خفیف، کمتر ممکن است تست بدهند. یکی از سوالات رایجی که در میان مردم مطرح می‌شود، این است که از کجا بفهمیم که در گذشته به کووید ۱۹ مبتلا شده ایم.

در این مطلب به علائمی که نشان دهنده ابتلای شما در گذشته به کروناست می‌پردازیم:

۱- سرماخوردگی شدید: به هیچ عنوان عجیب نیست که در فصل زمستان شاهد ابتلا به سرماخوردگی باشید. اما اگر از اواخر سال ۲۰۱۹ شاهد سرماخوردگی شدیدی بودید که بیش از دو هفته طول کشیده است، احتمالا به کرونا مبتلا شده اید، زیرا سرماخوردگی‌های معمولی کمتر از یک هفته بدن را درگیر می‌کند.

۲- تنگی نفس: داشتن تنگی نفس یکی از مشکلات رایج در افراد مبتلا به کروناست. در این موارد فرد تصور می‌کند که به برونشیت مبتلا شده است. تنگی نفس ناشی از کرونا در بلند مدت همراه بیمار است.

۳- سرفه مداوم: اگر برای یک بازه زمانی طولانی شاهد سرفه‌های شدید و خشک هستید، این امر می‌تواند یکی از علائم ابتلا به کرونا باشد. این سرفه‌ها به طور معمول در ابتدا خفیف بوده و به مرور طی ۵ تا ۷ روز تشدید می‌شود.

۴- ورم ملتحمه: در این حالت سفیده چشم حالت سرخ و خونی پیدا می‌کند. داشتن دید تار، صورتی شدن چشم، و ریزش اشک از مواردی است که نشان دهنده ابتلا به کروناست.

۵- درد قفسه سینه یا تپش قلب: متاسفانه کرونا می‌تواند قلب را نیز درگیر کند. در این موارد فرد احساس سختی در سینه می‌کند. تمامی این موارد ممکن است پس از التیام بیماری بروز کند. ۲ هفته پس از ابتلا این موارد خفیف و ۶ هفته پس از ابتلا این علائم می‌تواند به صورت شدید در فرد ظاهر شود.

۶- بی حالی شدید: که می‌تواند در بلند مدت حتی پس از التیام بیماری نیز فرد را درگیر کند.

۷- از دست دادن حس بویایی و چشایی: این موضوع نیز می‌تواند حتی پس از درمان بیماری همراه فرد باشد و یا فرد حس ضعیف‌تر چشایی یا بویایی نسبت به گذشته داشته باشد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =