این استان جنوبی ۱۰ هزار بیمار مبتلا به اومیکرون دارد

ایلنا نوشت: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۸۰ درصد ویروس‌های گزارش‌شده در خوزستان در هفته اخیر از نوع اُمیکرون بوده‌اند، بنابراین اکنون ویروس غالب و در چرخه طبیعت خوزستان، اُمیکرون است.

محمد علوی اظهار داشت: با ویروسی سر و کار داریم که به‌شدت واگیر است. ابتدا یک مورد ابتلا به اُمیکرون در خوزستان گزارش شد و دو روز بعد این مورد به ۱۰ مورد و به فاصله سه روز بعد به ۵۷ مورد رسید.

وی افزود: یک هفته از شناسایی نخستین مورد ابتلا به اُمیکرون در خوزستان می‌گذرد و اکنون ۹۴ بیمار مبتلا به اُمیکرون در خوزستان وجود دارد؛ با توجه به اینکه از یک درصد نمونه‌های مثبت تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود، عدد ۹۴ را باید ۹ هزار و ۴۰۰ مورد بدانیم. از طرف دیگر نیز ممکن است برخی از بیماران مبتلا برای تست مراجعه نکرده باشند.

علوی با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون در استان خوزستان بیان کرد: نباید خوزستان از نظر واکسیناسیون در این جایگاه باشد؛ در حال حاضر خوزستان جزو سه تا چهار استان آخر کشور از نظر پوشش واکسیناسیون است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به صحبت‌های مطرح‌شده در این جلسه در خصوص تفاوت قائل شدن میان نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و دیگر اماکن و اصناف، گفت: این صحبت قابل‌توجیه نیست؛ مگر ویروس وارد مطب یک پزشک نمی‌شود؟ بنابراین باید همه مطب‌ها تهویه نصب کنند.

وی افزود: مسئولی که جزو اعضای سازمان نظام پزشکی است، نباید مخالف موضع بهداشت که خود عضوی از آن است، باشد. نباید ما را متهم کنند که بین پزشکان و اصناف دیگر تفاوت قائل می‌شویم زیرا خطر ابتلا در برخی مکان‌ها مانند مطب‌ها که بیماران تردد دارند، بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

شناسایی موارد ابتلا به اومیکرون از ۱۵۰۰ نفر گذشت

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =