توضیح یک مقام ایران خودرو درباره باز شدن کیسه هوا

مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: باز شدن کیسه هوا (ایربگ) در هنگام تصادف خودرو، بستگی به شدت ضربه، میزان سرعت و زاویه‌ای دارد که ضربه وارد می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، مهدی رحیمی افزود: کیسه هوای هر خودرو یک جعببه سیاه برای ذخیره اطلاعات دارد و ما برای بررسی حادثه بهبهان باید این جعبه‌های سیاه را بررسی کنیم تا بتوانیم تشخیص دهیم که چرا کیسه هوا عمل نکرده است.

وی گفت: اگر مشخص شود که اشکال از کیسه هوا بوده ما طبق قراردادهای بین المللی باید به سراغ تولید کننده آن کیسه هوا برویم و مقصر سازنده کیسه هوا است.

رحیمی با بیان اینکه نظام‌های کیفی در خودروسازی‌ها مستقرند افزود: اگر ایراداتی در خودروهای تولید شده مشاهده می‌شود این ایرادات خیلی محتوایی نیست که خودرو در حد فروش نباشد.

توضیح یک مقام ایران خودرو درباره باز شدن کیسه هوا

مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: خودرو باید به محض تولید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل مشتری شود، اما اکنون خودروهای متوقف شده و ماندگار، به دلیل کمبود قطعات، دچار ایراداتی می‌شوند که پس از بازیابی و مونتاژ مجدد، ممکن است هنگام تحویل به مشتری اشکالاتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در کشور ما آزمون تصادف وجود ندارد و خودروسازان برای دریافت گواهینامه‌های معتبر، باید خودروها را به خارج از کشور ارسال کنند و بعد از دریافت گواهینامه‌ها آن‌ها در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار دهند.

223227

کد خبر 1594031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    26 0
    .....اگر ایراداتی در خودروهای تولید شده مشاهده می‌شود این ایرادات خیلی محتوایی نیست که خودرو در حد فروش نباشد...... این از آن جملات گوهر باری است که باید با آب زرد رنگ نوشت و بر دیوار اتاق این آقا و دیگر متولیان خوردو آویزان کرد!! مسئول با وجدان! دهها نفر در یک تصادف زنجیره ای زخمی و کشته شدند زیرا کیسه هوای ماشین های ساخت شما عمل نکرده است بعد می گوئید این یک عیب محتوایی نیست!!
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    17 0
    من نبودم دستم بود تقصیره آستینم بود آستینم واسه کتم بود کتم واسه بابام بود