آمریکا سه فرد و یک نهاد را به دلیل ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد

ایرنا نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی سه فرد و یک شرکت لبنانی را به بهانه ارتباط با حزب الله لبنان تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه فرد تامین کننده مالی حزب الله و شرکت مسافرتی آنها را که در لبنان مستقر است در  فهرست تحریم ها قرار داد.

اسامی اعلام شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا شامل جهاد سالم علامه، علی محمد ضعون و عادل علی ذیاب است که هر سه شهروند لبنان هستند.

شرکت تحریم شده از سوی آمریکا نیز  دار السلام للسیاحة و السفر است که یک شرکت مسافرتی مستقر در لبنان است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری امریکا  در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: با این اقدام، وزارت خزانه داری آمریکا شخصیت های تجاری را هدف قرار داده است که فعالیت های بی ثبات کننده حزب الله را تامین مالی کرده و در اقدامات پولشویی نقش دارند در حالی که مردم لبنان با بحران های اقتصادی و انسانی مواجه هستند.

پیش از این نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعضای یک شبکه مستقر در لبنان و کویت را که مدعی بود حزب‌الله لبنان را تامین مالی می‌کنند، در فهرست تحریم‌ها قرار داد و چندین شهروند لبنانی، کویتی، چینی و ایرانی در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفتند.

آمریکا با فشارهای سیاسی و وضع تحریم ها علیه لبنان و  سوریه از طریق قانون به اصطلاح "سزار" باعث به وجود آمدن بحران اقتصادی و مالی در این کشورها شده است.

واشنگتن تاکنون نتوانسته است خواسته های سیاسی خود را تحمیل کند و تلاش  برای محاصره اقتصادی لبنان نیز با ابتکار عمل حزب الله در هم شکسته است.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران مسایل سیاسی، توسعه فعالیت و تاثیر گذاری حزب الله در لبنان و منطقه که در سال های اخیر به کشورهای مختلف از جمله سوریه و فلسطین رسیده و در مقابل حصر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، موجب نگرانی صهیونیسم جهانی و سربازان آن یعنی سران آمریکا شده، از این رو مقامات واشنگتن همانند رهبران رژیم صهیونیستی به هر طریقی به دنبال ضربه زدن به این جنبش هستند و اقتدار حزب الله و توسعه نقش آن در لبنان و منطقه را به هیچ وجه بر نمی تابند، حتی اگر حزب الله در خط مقدم نبرد علیه تروریسم جهانی قرار داشته باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =