رجایی مشاور هاشمی : یک بار نه ، دو بار دفتر رفسنجانی را آتش زدند / فیلمش هم موجود است

دیدبان ایران نوشت: غلامعلی رجایی گفت که چندین نفر از دیوار مجمع بالا رفته و حتی فیلمش هم موجود است. این فرد یکبار هم بازداشت شده و از اتاق منشی که دارای تابلوهای تاریخی و گران‌قیمت دوران قاجار بود، آتش زدند.

پنج سال از مرگ پرنفوذترین سیاستمدار جمهوری اسلامی می‌گذرد اما هنوز هم در خصوص مرگ او حرف و حدیث‌های فراوان شنیده می‌شود. این بار محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی اذعان می‌کند که دکترها گفته‌اند که آب در ریه پدرس مشاهده نشده و اجازه دیدن فیلم‌های دوربین را به آن‌ها نداده‌اند! در همین رابطه با غلامعلی رجایی، مشاور مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی به گفت‌وگو نشستیم که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

آقای رجایی! هفته گذشته اظهاراتی از محسن هاشمی رفسنجانی در خصوص ابهامات مرگ پدرش منتشر شد که بازتاب‌های گسترده‌ای به همراه داشت. شما در خصوص روز مرگ ایشان چه اطلاعاتی دارید؟

بنده در این خصوص اطلاعات جدیدی ندارم و از این مباحث بیشتر خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی اطلاع دارند. بنده روزی که آقای هاشمی رفسنجانی فوت کردند تا ظهر با ایشان بودم. بنده بعدازظهر ایشان را ترک کردم و شب از این قضیه مطلع شدم. چیزهایی که پسر مرحوم گفته‌اند برای من هم تازگی دارد. این‌که اجازه دیدن فیلم دوربین‌های مداربسته را ندادند، بنده هم تازه مطلع شدم. من خودم هم خواستم از استخر دیدن کنم اجازه ندادند و گفتند که اینجا پلمب شده است.

پس شما صبح روز حادثه با ایشان ملاقات داشتید؟ حال جسمی ایشان چطور بود؟

بله من صبح حادثه ایشان را دیدم و یک صحبت مختصری هم با هم داشتیم. اتفاقا ایشان مثل هر روز ورزش کردند و از پله‌ها بالا و پایین رفتند و بسیار زیاد سرحال بودند. من‌که حکم فرزند ایشان را داشتم به اندازه حاج‌آقا سرحال و پرانرژی نبودم.

ماجرای آتش زدن دفتر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی چه بوده است؟

دو بار این اتفاق افتاده است. مثل این‌که چندین نفر از دیوار مجمع بالا رفته و حتی فیلمش هم موجود است. این فرد یکبار هم بازداشت شده و از اتاق منشی که دارای تابلوهای تاریخی و گران‌قیمت دوران قاجار بود، آتش زدند. اما نکته حائز اهمیت این است که دو بار چنین اتفاقی افتاده است! این‌که چطوری این افراد از این دیوارها عبور کردند و توانستند سیستم امنیتی مجمع را دور بزنند بسیار جالب است و جای سوالات و ابهامات فراوان دارد.

رجایی مشاور هاشمی : یک بار نه ، دو بار دفتر رفسنجانی را آتش زدند / فیلمش هم موجود است

بیشتر بخوانید:

مرحوم هاشمی درگیر بیماری خاصی بودند؟ بیماری قلبی یا هر چیز دیگری.

خیر؛ مرحوم هاشمی هیچ بیماری خاصی نداشتند. همان سال آقای هاشمی رفسنجانی در دریا شنا کردند این کار هر کسی نیست که در سن 80 سالگی در آب دریا چندین ساعت شنا کند. قاعدتا یکسری بیماری‌های ساده که هر کسی در سن بالا دارد را ایشان هم داشتند اما این‌که بیماری قلبی یا خاصی داشته باشند، چنین نبوده و ایشان در سلامتی کامل بودند.

تا به الان فرزندان مرحوم هاشمی به شکل جدی پیگیر پرونده مرگ ایشان شدند؟

در خصوص مرگ مرحوم هاشمی بحث‌های فراوانی شده است. این بحث در شورای امنیت ملی مطرح شد و می‌خواستند به این نتیجه برسند که مرگ طبیعی بوده و پرونده بسته شود اما در دوران آقای حسن روحانی این اجازه داده نشد.

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =