۰ نفر
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
بنزین ناخالصی دارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سوخت توزیعی در جایگاه‌های کل کشور در چهار مرحله پس از تولید، در پالایشگاه‌ها، مخازن، هنگام تحویل خط و مخزن جایگاه‌ها، کنترل می‌شود.

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اخبار رسانه‌ها درباره مطابق نبودن بنزین توزیعی در سطح شهر تهران با استانداردهای یورو ۴ به‌دلیل مخلوط شدن با دیگر فرآورده‌ها در تانکرهای نفتکش، صحیح نیست، زیرا سیستم توزیع سوخت در کشور کاملاً مکانیزه است و فرآورده‌های مختلف در انبارهای نفت، کاملاً مجزا توزیع و بارگیری می‌شوند.

به گفته سالاری‌نسب، هر نفتکش‌ کارت حمل مخصوص خود را دارد که نوع فرآورده توزیعی در آن قید شده و برای مثال، نفتکشی که نفت‌کوره حمل می‌کند، سیستم به او اجازه حمل فرآورده دیگری را نخواهد داد. در موارد استثنا نیز، باید کاملاً مخزن و تانکر نفتکش‌ شست‌وشو و دوباره کنترل شود تا بتواند فرآورده جدید را بارگیری کند.

بنزین ناخالصی دارد؟

او، بنزین و گازوئیل تولیدی در سطح کلانشهرها و حوزه تهران را دارای استاندارد یورو ۴ دانست.

اسدالله قلیزاده رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی،  از اعلام کردن غیراستاندارد بودن بنزین به دادستانی کشور خبر داده بود و غلامرضا شریعتی رئیس سابق سازمان استاندارد نیز گفته بود: تحلیل ما در سال ۹۹ نشان می‌دهد کیفیت بنزین در کشور بهبود پیدا کرده اما هنوز در برخی شاخص‌ها فاصله دارد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    با سلام جناب هر پمپ بنزینی یه مدل سوخت داره بنده در تقاطع زرتشت ولیعصر بنزین زدم اینقدر ماشین بدکار می کرد و صرف بالا رفته بود که گفتم شاید ماشین ایراد پیدا کرده رفتم پیش مکانیک گفت از سوخته بعد از اون رفتم پمپ بنزین یوسف اباد بنزین زدم اینقدر ماشین نرم و با مصرف پایین کار می کنه حالا ایشون با این صحبت رو میگن باد دید پمپ بنزینها کاری با بنزین انجام می دهند خوتون برید آزمایش کنید متوجه می شود