اطفال زیر ۱۲ سال تا اسفندماه منتظر دریافت واکسن کرونا بمانند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هنوز ابلاغیه‌ای در خصوص تزریق واکسن به اطفال زیر ۱۲ سال نداشتیم و احتمالا از اول اسفندماه اجرایی شود.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگارخبرآنلاین با تاکید بر اینکه سویه اُمیکرون در اصفهان به شکل واریانت غالب درآمده است، اظهار کرد: هنوز روند بستری‌های مراقبت‌های ویژه و بستری‌های بیمارستان روند ثابت و رو به پایین دارد اما در سطح کشور با افزایش روند بستری‌های سرپایی مواجه هستیم.

وی افزود: پوشش دُز سوم واکسن کرونا به ۲۲ درصد افزایش یافته است و با توجه به تکمیل سبد واکسیناسیون مراجعه شهروندان به مراکز تجمیعی برای دریافت واکسن کرونا شتاب گرفته است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: اگرچه واکسیناسیون ۵ تا ۱۲ ساله‌ها با رضایت والدین توسط ستاد ملی کرونا مطرح شده است اما هنوز به استانها ابلاغ نشده است و احتمالا از اوائل اسفندماه واکسیناسیون این طیف سنی در استانها اجرایی شود. 

عقدک به ۸۴ درصدی پوشش واکسیناسیون دُز اول واکسن کرونا اشاره‌ای کرد و گفت: تاکنون ۷۴ درصد هم نسبت به دریافت دُز دوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند و ۸۱ درصد دانش‌آموزان هم دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =