امضای تفاهم‌نامه کمک‌بلاعوض سفارت ژاپن در ایران با بنیاد نیکوکاران راه آسمان سمنان

بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان از امضای تفاهم نامه کمک بلاعوض سفارت ژاپن در ایران با این سازمان مردم نهاد خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان وی گفت: با امضای این تفاهم نامه، بخش همکاری های اقتصادی سفارت ژاپن در ایران تا پایان سال جاری، تجهیزات ماموگرافی پیشرفته به ارزش ۱۴۰ هزار یورو برای تشخیص بهنگام سرطان پستان در زنان به این بنیاد نیکوکاری اهداء خواهد کرد.

احمد صدیقی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه پیام سمنان، با بیان اینکه تا اوایل بهار سال آینده این دستگاه نصب و راه اندازی می شود، افزود: با راه اندازی این مرکز ماموگرافی بنیاد راه آسمان قادر خواهد بود تا هزاران تصویربرداری تشخیصی را در سال انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه اولین درخواست این بنیاد در سال ۲۰۱۸ به بخش همکاری های اقتصادی سفارت ژاپن در ایران ( GGP ) تحویل شده، اظهار کرد: سفارت نیز با ارزیابی دقیق عملکرد و فعالیت و سایر شاخص ها از جمله شفافیت مالی و اثر بخشی، این بنیاد را به عنوان سازمان مردم نهاد برتر شناخته و نسبت به امضای تفاهم نامه و اهدای این تجهیزات پزشکی اقدام کرده است.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان استان سمنان، گفت:  بر اساس تحقیقات، سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها در میان بانوان کشور از جمله استان سمنان است. به همین دلیل توصیه می شود در بانوان  ۴۰ تا ۵۶ ساله یک نوبت در سال و بالای ۵۶ سال هر دو سال یک بار ماموگرافی برای پایش سلامت انجام شود.

صدیقی با بیان اینکه ماموگرافی بهترین روش برای تشخیص وضعیت  بافت پستان است، اظهار کرد: با تشخیص زود هنگام سرطان سینه با ماموگرافی درمانی موثر و قطعی سرطان پستان امکان پذیر است.

وی در خصوص عمده سرطان های شایع در کشور و استان سمنان نیز گفت: شایع ترین سرطان ها در ایران براساس آخرین آمار بروز استاندارد شده(۲۰۱۶)  شامل سرطان پستان حدود ۳۳ درصد، پروستات ۱۷ درصد، سرطان پوست ۱۵ درصد، سرطان معده ۱۴ درصد، و سرطان روده بزرگ ۱۳ درصد می باشد که متأسفانه در استان سمنان در برخی از سرطان ها مانند روده بزرگ و پستان و تخمدان دارای رتبه اول تا سوم کشور هستیم.

صدیقی افزود: در حال حاضر تعداد ۶۴۰ بیمار مبتلا به سرطان تحت پوشش بنیاد راه آسمان هستند که خدمات تشخیصی، درمانی، دارویی، روانشناسی، آموزشی، تحصیلی و معیشتی و توانبخشی دریافت می کنند.

بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان استان سمنان، همچنین از راه اندازی مرکز رادیوتراپی در مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان این بنیاد تا پایان سال ۱۴۰۱ در صورت اجرای تعهدات از سوی هیات امنا ارزی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: متاسفانه خدمات پرتودرمانی (رادیوتراپی) در استان سمنان انجام نمی شود و بیماران عزیز در شرایط بسیار سخت برای دوره طولانی رادیوتراپی که معمولاً بین یک تا دو ماه به طول می انجامد ناچار به اعزام به سایر نقاط کشور می باشند. به همین دلیل یکی از مهمترین بخش ها و اولویت پروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان راه آسمان، بخش رادیوتراپی می باشد که  ساخت ۲ بونکر شتابدهنده خطی به سرعت در حال اجرا و تا پایان سال جاری تکمیل می گردد.

وی افزود:با همت خیرین  بخش شیمی درمانی با ۲۴ تخت و بخش کلینیک تخصصی سرطان این مرکز نیز تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی، از پیشرفت مناسب ساخت مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان خبر داد و گفت: تاکنون برای ساخت و تجهیز این مرکز که از مهرماه سال  ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۰۷۵۰ مترمربع آغاز شده،۴۶ میلیارد تومان هزینه شده و اعتبار موردنیاز برای ساخت کل پروژه و تجهیزات کامل پزشکی آن بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان ارزیابی می شود.

صدیقی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز تمامی خدمات تشخیصی و درمان (غیر بستری) مورد نیاز بیماران از جمله رادیوتراپی، شیمی درمانی، آزمایشگاه تخصّصی، کلینیک تخصّصی سرطان، تصویربرداری، توانبخشی و بخش های آموزشی و پژوهشی به هموطنان عزیز ارائه خدمت خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =