تنیسور تاریخ‌ساز ایران: تماشای بازی نادال من را به تنیس علاقمند کرد

جماران نوشت: تنیسور ایرانی پس از تاریخ سازی در اپن استرالیا اعلام کرد تماشای یکی از بازی های رافائل نادال موجب شده است به سمت تنیس برود.

مشکات الزهرا صفی یکشنبه با پیروزی ۲ بر صفر مقابل نیار در اپن استرالیا تاریخ سازی کرد و نخستین تنیسور ایرانی لقب گرفت که در گرند اسلم برنده می شود. تنیسور ایرانی همچنین با این پیروزی در میان ۱۰۰ تنیسور برتر- جوانان قرار گرفت که تا به حال در تاریخ ایران چنین اتفاقی رخ نداده بود.

او در مصاحبه با ریم ابولیل، روزنامه نگار مصری اظهار کرد: می خواهم بگویم هرگز دست از رویایتان بر ندارید چون زمانی که من این رشته را شروع کردم همه در ایران به من می گفتند "غیر ممکن است، بازی کردن در گرند اسلم ممکن نیست، تو نمی توانی این کار را انجام دهی." به همین خاطر رویایم را دیگر به کسی نگفتم و تنها به تلاشم ادامه دادم.

صفی در ادامه افزود: تنها باید به تلاش خود ادامه دهید، رویا هایتان را باور داشته باشید و به حرف های کسانی که این چیزها را می گویند اهمیتی ندهید. برای من اتفاق بزرگی بود و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. می خواهم حتی در سخت ترین شرایط به کار خود ادامه دهم و هدفم این است. اگر در وضعیت پیچیده ای قرار گرفتید تنها کاری که باید انجام دهید این است که سرتان را بالا بگیرید و تلاش کنید تا بهتر شوید و بتوانید رو به جلو پیش بروید. 

حجاب تنیسور ایرانی یکی از موضوعات قابل توجه بود چون او نخستین زنی است که با حجاب کامل در گرند اسلم بازی می کند. با وجود دمای ۳۰ درجه ای مبلورن، سر و دست ها و پاهای صفی کاملا پوشیده بود. صفی در این رابطه با شوخی گفت: "آفتاب را دوست دارم اما خیلی نه."

او در ادامه افزود: با این حال حجاب دارم و این پوشش من است. اکنون جزویی از من شده است چون من با این پوشش از ۹ سالگی در هر تورنمنت و هر شرایط آب و هوایی بازی کرده ام.

تنیسور ایرانی گفت: البته که احساس گرما می کنم. دیروز خیلی شرایط سخت شده بود به خصوص بین امتیازها اما این وضعیت اذیتم نمی کند. زمانی که شما مسابقه می دهید و برای کسب هر امتیاز تلاش می کنید دیگر به چنین مسائلی فکر نمی کنید. 

صفی زمانی که هشت ساله بود و یکی از دیدارهای رافائل نادال را به همراه مادرش تماشا می کرد به تنیس علاقه مند شد. او اظهار کرد: در کشورم اگر بپرسید به چه ورزشی علاقه دارند همه می گویند فوتبال. یک روز که مسابقه نادال را به همراه مادرم از تلویزیون نگاه می کردم نسبت به این رشته کنجکاو شدیم و می خواستیم بدانیم که در ایران زمین تنیس وجود دارد که در آنجا بازی کنیم. 

تنیسور ۱۷ ساله در ادامه گفت: خانواده ام عاشق ورزش هستند، به خصوص پدرم. او زمانی که جوان تر بود فوتبالیست بود و با کنجکاوی از من پرسید: "تنیس چیست؟" شاید من هم بتوانم آن را امتحان کنم؟" 

صفی که در آکادمی Optigenpro در تهران تمرین می کند مشکلات زیادی داشت. او حریفی برای تمرین نداشت و در نبود اسپانسر و کسب ویزا به سختی می توانست در تورنمنت ها شرکت کند. با این حال توانست شش عنوان در ITF جوانان در سال ۲۰۲۱ کسب کند و امیدوار است بتواند در سه گرند اسلم دیگر سال ۲۰۲۲ رقابت کند. او گفت: اکنون من به دلیل خوبی تبدیل شده ام تا مردم کشورم مسابقات تنیس را تماشا کنند. 

تنیسور ایرانی خانواده اش را دلیل اصلی حضورش در اپن استرالیا عنوان کرد و گفت: مادرم بیش از همه تاثیر گذار بود. او در تمام تورنمنت ها مشوقم بود. زمانی که شروع به بازی در تورنمنت های ITF کردم و در هر مسابقه ای شکست می خوردم او به من انگیزه می داد و می گفت: "می توانی بهتر شوی" و من همیشه سخت تر تلاش می کردم. 

صفی دوباره به سختی هایش در رسیدن به این جایگاه اشاره کرد و گفت: روزهای خیلی خیلی سختی بودند چه در رابطه با ویزا و چه شرکت در تورنمنت ها. واقعا برای من، خانواده و تیم من سخت بود اما توانستیم این کار را انجام دهیم و اکنون اینجا هستیم. 

او افزود: مهمتر از این است که به تلاشم ادامه دادم و تمریناتم را پیگیری کردم. باورم را از دست ندادم حتی اگر در بازی شکست می خوردم. تلاش کردم تا بهتر شوم و تورنمنت های بیشتری بازی کنم و به جایی که اکنون هستم برسم. 

نادال و کریستیانو رونالدو قهرمانان ورزشی صفی هستند. تنیسور اسپانیایی موجب شد او به این رشته علاقه مند شود و از ستاره پرتغالی در لحظات سخت الهام گرفت. مشکات گفت: رونالدو هم دوران سختی داشت. مستندش را نگاه کردم و آن به من انگیزه زیادی داد تا بتوانم به هدفم برسم. 

ماجراجویی تنیسور ایرانی در استرالیا تمام نشده است. صفی در پایان اظهار کرد: گام بزرگی برای من و تنیس ایران بود.  پنجره جدیدی را به روی تنیسورهای ایرانی باز کردم چون پیش از آن هرگز تنیسور ایرانی در گرند اسلم بازی نکرده بود. خیلی خوشحال هستم که توانستم این کار را انجام دهم. روز خاصی برای تنیس ایران بود و خوشحالم که این احساس را با ایرانی ها تقسیم می کنم.

بیشتر بخوانید:

258 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =