۲ نفر
۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
تاکیدی بر ایرانی بودن نظامی گنجوی

ایرنا نوشت: دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ثبت ۲۱ اسفند ماه در تقویم کشور به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی، تاکید کرد: اسفند سال جاری برای تاکید بیشتر بر ایرانی و پارسی سرا بودن این شاعر بزرگ، به جای اختصاص یک روز، یک هفته در قالب بزرگداشتی به معرفی این شاعر بزرگ پرداخته خواهد شد.

محمود شالویی در نخستین نشست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران برخی پلتفرم های مطرح کشور یکی از اهداف مهم ستاد بزرگداشت حکیم نظامی را معرفی این شاعر بزرگ ایرانی به جهان عنوان کرد و گفت: جلسات ستاد بزرگداشت حکیم نظامی بهانه ای شد تا در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین نشست این وزارتخانه با مدیران پلتفرم های مطرح کشورمان برگزار شود.

 مسئول ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در ادامه با تاکید براینکه حکیم نظامی متعلق به سرزمین بزرگ ایران بوده و فرهنگ کشورمان نیز از دیرباز در جهان شناخته شده است، هدف از برگزاری اینگونه نشست ها را ادامه همکاری های مشترک در حوزه فضای مجازی عنوان کرد و افزود: معرفی این شاعر بزرگ ایرانی و پارسی سرا در فضای مجازی بهانه ای برای برگزاری این نشست شد.

شالویی با بیان اینکه ۲۱ اسفند ماه در تقویم کشور به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: امسال برای تاکید بیشتر بر ایرانی بودن و پارسی سرا بودن این شاعر بزرگ، به جای اختصاص یک روز، به مدت یک هفته در قالب بزرگداشتی به معرفی این شاعر بزرگ پرداخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به کار کرده است از این رو از تمامی صاحبان پلتفرم ها درخواست داریم در معرفی این شاعر پارسی سرا در بین مردم با ستاد بزرگداشت حکیم نظامی همکاری و همیاری داشته باشند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت معرفی شاعران و مفاخر کشورمان به جهانیان از جمله حکیم نظامی که از پیام آوران زبان پارسی است، بر نقش فضای مجازی در معرفی این شاعر پارسی سرا، تاکید کرد.

شالویی با ذکر این نکته که فضای مجازی یکی از حوزه های نوین به شمار می آید که بهره گیری از فرصت های آن ضروری است، گفت: کمک و همراهی پلتفرم های کشورمان در معرفی حکیم نظامی می تواند کمک شایانی در ادامه این مسیر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نماید.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ادامه داد: معرفی داستان ها و حکایت های حکیم نظامی از جمله لیلی و مجنون، خسرو و شیرین و ... در میان مردم بسیار با اهمیت است، زیرا این شاعر بزرگ طوری این داستان ها را با شور به نظم درآورده که معرفی وی هم از نظر ادب و زبان و هم اشاعه یک اندیشه سالم و قدسی، می تواند الگوی خوبی برای معرفی باشد.

وی با بیان اینکه پلتفرم های کشورمان با توجه به پوشش مردمی و تعداد مخاطبان مردمی که دارند می توانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در رسیدن به اهدافش در این زمینه کمک کنند، تاکید کرد: توجه به تولید محتوا در این زمینه بسیار مهم است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه حمایت های لازم را انجام می دهد.

 مسئول ستاد بزرگداشت حکیم نظامی اظهار داشت: مخاطبان ما در معرفی حکیم نظامی همه اقشار جامعه را در برمی گیرد از این رو درنظر داریم با تولید محتوای مناسب، این شاعر ایرانی و پارسی زبان را به مردم کشورمان و جهان معرفی کنیم.

شالویی در ادامه سخنان خود همچنین بر بهره گیری از همه ظرفیت ها و ایده های صاحبان پلتفرم ها در تولید محتوا برای معرفی حکیم نظامی تاکید کرد و گفت: بزرگداشت حکیم نظامی یک اقدام فرهنگی و به دور از هر گونه فضاسازی سیاسی انجام می شود از این رو همه تلاش ستاد بزرگداشت این شاعر بزرگ در معرفی وی به عنوان شاعری ایرانی و پارسی زبان است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    صمیمانه مچکریم
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    چه عجب!!! به هرحال شروع خوبیه. سپاسگزارم