رویال نهال توانست رکورد تولید نهال گردو پیوندی در کشور را بشکند

گردو ژنوتیپ رویال به عنوان یکی از بهترین و متنوع ترین نهالهای گردو در کشور شناخته شده است که شما می توانید به منظور کسب سود زیاد این نهال بی نظیر را خریداری نمایید؛ اگر با این نهال آشنایی ندارید به شما توصیه می شود این متن را به دقت مطالعه کنید تا از قابلیت های مهم این نهال مطلع گردید.

نهال گردو ژنوتیپ رویال جزء نهال های پر بار می باشد و خیلی دیر برگ ده بوده است و در هکتار می تواند حدود ۸ تا ۱۰ تن باردهی داشته باشد.

باردهی نهال گردو ژنوتیپ از سال اول انجام می‌شود و دارای باردهی یکدستی بوده و به روش گرد افشان است. این نهال بی نظیر خصوصیت های مهم و اساسی آپومکسی را دارا بوده و جالب است که بدانید مغز آن بالای ۶۵ درصد خواهد بود.

بعد از سرمای بهار مجدداً نهال گردو رویال باردهی خواهد داشت و به همین جهت در برابر سرمای زمستان مقاومت بالایی دارد. این نهال زود خزان است و فاصله کاشت آن ۷ در ۷ است.

آنچه که سبب می‌شود تا این نهال مورد توجه قرار بگیرد پایداری و مقاومت نهال گردو تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا بوده است.

برای احداث باغ گردو ژنوتیپ رویال با بازدهی بالا به چه نکاتی باید دقت کرد؟

هیچ وقت به منظور احداث باغ گردو و خرید نهال گردو نباید فریب مواردی چون نهال گردو دیرگل است، گردو خیلی درشت است، گردو خیلی پر بار است و... را خورد؛ این موارد زمانی می‌توانند برای ما مهم و اساسی باشند که ما نتیجه نهایی را در اختیار داشته باشیم.

ویژگی های مهم نهال گردو ژنوتیپ رویال پیوندی شامل موارد زیر است:

- در زمان گلدهی این نهال به نهال گردو پدرو آمریکایی شباهت زیادی دارد.

- باردهی جانبی این نهال ۱۰۰ درصد کارکرد داشته است که ۲برابر تناژ دیر برگرده چندلر است.

- گرده افشان بودن در هیچ کدام از درختان برگ ریز وجود ندارد ولی گردو رویال دارای این قابلیت مهم یعنی خود گرده افشان بودن است.

- نهال گردو رویال دارای میوه های با کیفیتی با وجود تناژ بسیار بالا بوده و همانطور که اشاره کرده ایم مغز بالای ۶۵ درصد داشته که  در قیاس با دیگر نهال ها بسیار بهتر است و نهال هایی همچون فرنور و چندلر از درصد کمتر۴۷ برخوردارند.

- زود خزان بودن این نهال گردو موجب شده تا در سرمای زمستان هم پایدار باشند و دچار آسیب‌های بر اثر سرمای پاییز نخواهند شد.

به منظور احداث باغ نباید به مواردی چون نهال گردو دیرگل است یا گردو خیلی درشت و پربار است و... توجه کرد چرا که تمامی موارد وقتی می توانند اساسی و مهم به شمار بیایند که نتیجه نهایی کار را در اختیار داشته باشید و شما باید به خاطر داشته باشید که چقدر سفارش از مشتری دریافت نموده اید و باید تحویل بدهید؟ اگر که در یک هکتار باغ یک و نیم تن مغز و چهار تن گردوی خشک دربرابر یک هکتار باغ  دیگر چهارتن گردوی خشک و سه تن مغز گردو بدهد، به صورت کلی نظرتان تغییر خواهد کرد.

متاسفانه گاهی بیشتر محققان در کشور یا نهالکاران از یک موضوع مهم غافل می شوند که قطعاً جبران‌ناپذیر است. تفاوت در این است که در هر دو باغ تناژ گردوی خشک می باشد و از نظر ظاهری متفاوتی دیده نخواهد شد ولی زمان برداشت محصول باید به مغز محصول دقت کنید که باغ دوم نسبت به اول دوبرابر میشود و قطعاً درآمد دو برابر خواهد داشت.

شرایط لازم به منظور احداث باغ گردوی پیوندی ارقام برتر نهالستان آرمین قاسمی

نهالستان رویال نهال تلاش و زمان زیادی را در جهت شناخت ارقام خود به منظور انتخاب بهترین آنها در راستای خرید نهال گردو و احداث باغ گردو نموده است.

قطعاً سوالات مختلف وجود دارد که چرا نهال گردوی پیوندی به کاریم؟ علت راندمان باغ‌های نهال گردو بذری چیست؟ چرا راندمان یک گردوی تقریبا خوب در باغ های پیوندی قابل توجه است؟ در بیشتر باغ های گردوی کشور از درختان گردوی بذری استفاده می‌شود که البته ویژگی‌های خوبی هم ندارند و هر بار درسال بازدهی کمتر از زیر یک تن داشته است.

 شاید شما هم دیده باشید که با قدم زدن در یک باغ گردو با فاصله ۷ در ۷ معمولاً گردوها دارای میوه کمی هستند و باردهی متوسطی در برخی از آنها وجود دارد و در هر بار فقط در سال چند درخت از خود باردهی قابل‌قبولی نشان خواهند داد. در این نمونه باغها بذری با میزان ۲۰۰ درخت معمولاً درختان زیر پنج کیلو گردو دارند و و اکثراً راندمان یک باغ بذری به زیر یک تن می رسد.

نهال گردو پیوندی می تواند راهکاری باشد که شما را به سود آوری برساند....

به صورت کلی می‌توان گفت که نهال گردو بذری از قیمت ارزانی برخوردار است که برای تعداد کم و کاشت محدود مناسب بوده و اگر نهال با کیفیت نامطلوب در این شرایط مشاهده شود کشاورز در صورتی که پیوند زدن را بلد باشد میتواند به راحتی آن را اصلاح کند. اما در همین باغات غیرتجاری درخت های تکی هم وجود دارند که می توانند حداقل ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم گردو داشته باشند اما نهال گردو پیوندی علاوه بر پر بازده بودن بلکه به به سرما هم مقاوم است.

کافی است این تصور را در ذهن داشته باشیم که اگر تمام درختهای باغ ما همانند این درخت خوب عمل می‌کردند ما به جای اینکه یک تن برداشت گردو داشته باشیم می‌توانستیم ۴ تن گردوی خشک در اختیار داشته باشیم. پس هر باغداری به منظور احداث باغ باید گردوی پیوندی را در اولویت قرار دهد و در گام بعدی در نظر داشته باشیم که درختانی هستند که برای فاصله ۷ در ۷ میتوانند بین ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم به جای ۲۰ کیلو محصول بدهند و اگر ما به شکل پیوندی باغمان را از این تک درخت ها احداث نماییم تقریباً بدون سختی می توان بالای ۶ تن محصول برداشت کنیم.

پس در این رابطه مقاوم به کم آبی را نیز جایی بدهید و به دلیل درصد بالای خود گرده افشانی، داشتن میوه های دوقلو یا چهار قلو و لترال بودن، دارا بودن محصول با سایز بالای متوسط و داشتن مغز بالای ۵۵ درصد و موردپسند مشتری، تقسیم جوانه مناسب و خوش هرس بودن طبیعی درخت که نیاز به هرس ندارد، ریز بودن برگ های درخت و.... ما شاهد انبوه محصول هستیم.

در مجموعه نهالستان گردوی رویال نهال شما می‌توانید انواع رقم های نهال گردو ژنوتیپ رویال را خریداری نمایید و از ارسال به سراسر کشور بهره‌مند شوید؛ پس کافیست با این مجموعه تماس بگیرید و همچنین مشاوره های لازم را در خصوص خرید نهال گردو دریافت کنید. آدرس وب سایت به نشانی www.nahal۱۱۰.ir و شماره تماس و واتساپ ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰ در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن غفوریان IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    13 0
    باغداران محترم با سلام و عرض ادب شما را به خدا گول این تبلیغات واهی را نخورید تا می توانید از تجارب خود استفاده کنید
  • حسن صادقی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 6
    خوب عالی