چه تجهیزات استودیویی برای ایجاد یک استودیو ضبط مورد نیاز است؟

ایجاد و خرید پکیج استودیویی موسیقی، در یک فضای رسمی یا در خانه شما، یک تلاش هیجان انگیز است. خواه برای هنرمندان دیگر ضبط می کنید یا یک استودیوی شخصی برای پروژه های موسیقی یا کلام خود ایجاد می کنید، ایجاد یک فضای خلاقانه برای تولید موسیقی و سایر انواع صدا کمی شبیه ساختن یک سفر طولانی به یک سفر شگفت انگیز است. و چشم انداز الهام بخش، با امکانات بی حد و حصر برای ماجراجویی و اکتشاف.

همه استودیوها از مجموعه تجهیزات مشابهی جهت خرید پکیج استودیویی استفاده می کنند، البته برخی بدون زنگ و سوت که برخی استودیوهای بزرگتر را تشکیل می دهند. در حالی که مونتاژ یک تجهیزات استودیویی برای تولید کننده صوتی مبتدی می تواند کمی گیج کننده باشد، اما چند قطعه ضروری وجود دارد که تضمین می کند که شروعی آرام، حتی با بودجه اندک، داشته باشند. در اینجا یک لیست جامع از تجهیزات اولیه موجود در یک استودیو ضبط وجود دارد. یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی، ایستگاه کاری صوتی دیجیتال، میکروفون، پایه‌ها، میکس بورد، بافل‌های صدا، هدفون‌های DJ و میکس، بلندگوها و سازهای استودیویی وجود خواهد داشت.

لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی

یک کامپیوتر با کیفیت مناسب یک قطعه حیاتی از تجهیزات اساسی برای هر تولید کننده صوتی است. به ویژه، باید پردازنده خوبی از رم فراوان و انواع پورت های مختلف داشته باشد تا بتواند رابط های صوتی، هارد دیسک های خارجی و دستگاه های MIDI را به هم متصل کند. برندهایی که باید در نظر گرفته شوند اپل، لنوو، ایسر و ایسوس هستند، اگرچه برخی از برندهای دیگر نیز ممکن است پیشنهادات عالی داشته باشند.

در حالی که کامپیوتری که برای ضبط استفاده می‌شود لازم نیست در سطح بالایی باشد، اما باید بهترین ماشینی باشد که یک تولیدکننده صدا می‌تواند بخرد. تولیدکنندگان صدا باید به دقت خرید کنند و مشخصات را برای مقایسه تجهیزات و پریزهای داخلی بررسی کنند تا مطمئن شوند که دستگاه متناسب با نیازهای آنها و همچنین بودجه آنها است.

ایستگاه کاری صوتی دیجیتال

یک DAW خوب برای تولید کننده صوتی مبتدی ضروری است. هنگام انتخاب یک DAW، مهم است که در نظر بگیرید از چه نوع منابعی در رایانه استفاده می کند. تولیدکنندگان صدا که ممکن است دستگاه کمتر قوی‌تری داشته باشند، باید به دقت در نظر بگیرند که از کدام DAW استفاده می‌کنند تا از مالیات بیش از حد بر منابع رایانه‌شان جلوگیری کنند و روزی را که باید تعویض شود، تسریع کنند.

تجهیزات استودیویی

میکروفون و پایه

استودیوهای بزرگ حرفه ای طیف وسیعی از میکروفون ها را برای انواع سازها و انواع صدا دارند. تولیدکنندگان صدا که تازه شروع به کار کرده اند، لزوماً به این تعداد زیاد نیاز ندارند، به خصوص آنهایی که بودجه کمی دارند، اما آنها باید تشخیص دهند که کدام میکروفون را انتخاب می کنند.

Shure SM-58 یک میکروفون استاندارد صنعتی است و برای همه چیز از صحبت کردن تا اجرای صحنه استفاده می شود. آنها همچنین می توانند به عنوان میکروفون های ضبط اولیه، البته بدون حساسیت بالای یک کندانسور، عمل کنند. تولیدکنندگان صدا با بودجه کم باید در اولین شروع کار، چند عدد از این میکروفون های بسیار بادوام را تهیه کنند.

اگر مقدار پولی که تولید کننده صدا باید خرج کند کمی بیشتر باشد، چند میکروفون خازنی خراب نمی شوند. میکروفون‌های خازنی معمولاً برای ضبط آواز استفاده می‌شوند و به تهیه‌کننده کمک می‌کنند تا هر کلمه، صدا و ویژگی صدای انسانی را که ضبط می‌کنند، تشخیص دهد. با بودجه بیشتر، یک میکروفون نواری که برای گیتارهای الکتریک، برنجی، بادی های چوبی و درام مفید است نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انواع مختلفی از پایه های میکروفون در محیط استودیو استفاده می شود، از جمله استاندارد، بوم، کف و میز. تولیدکنندگان صدا باید در صورت امکان حداقل یکی از هر کدام را داشته باشند. با این حال، اگر منابع محدود باشد، بوم استندها احتمالاً سازگارترین هستند، زیرا می توانند به خوانندگان، نوازندگان ساز خدمت کنند، و حتی می توانند به اندازه کافی برای ست های درام تنظیم شوند، به خصوص اگر ست با صدای کم بلند شوند.

هیئت اختلاط

اگر DAW تولید کننده صدا دارای یک برد میکس داخلی باشد، ممکن است برد میکس فیزیکی کاملاً ضروری نباشد. با این حال، داشتن یک تخته میکس پایه در دسترس یک قطعه مهم از تجهیزات اساسی برای تولید کننده صوتی اختصاصی است.

تخته‌های میکس با کانال‌های مختلفی عرضه می‌شوند که تعداد آنها از چهار تا بیست کانال است. آنها برای تنظیم سطوح برای ضبط، کنترل صدا و خروجی و افزودن جلوه ها به ضبط استفاده می شوند. تولیدکنندگان صدا ممکن است بخواهند برخی از بردهای برند استاندارد صنعتی مانند Yamaha، Soundcraft، SSL، API، Neve را در نظر بگیرند.

تعداد زیادی تخته میکس با کیفیت بالا را می توان دست دوم یا مرمت شده خریداری کرد، موسیقی عالی برای نو بودن نیازی به تخته میکس ندارد. حتی اگر DAW که تولید کننده صدا از آن استفاده می کند دارای یک برد میکس داخلی باشد، داشتن یک برد خارجی می تواند برای نقاط کنترل دقیق تر میکس، به ویژه تنظیم صدا، بسیار مفید باشد. با این حال، همه تخته های میکس برای همه یک اندازه نیستند، بنابراین تولیدکنندگان صوتی مبتدی باید در مورد تخته های میکس مختلف مطالعه، آزمایش و قیمت گذاری کنند تا بهترین تخته میکس را پیدا کنند.

بافل های صدا

تعداد کمی از اتاق ها برای ضبط به صورت آکوستیک آماده می شوند مگر اینکه به صورت سفارشی ساخته شوند و اتاق های ضبط و اجرا سفارشی از ده ها هزار دلار تا میلیون ها دلار هزینه دارند. برای استودیوهای کوچک، سرمایه‌گذاری یا ساختن پارازیت‌های صوتی برای ضبط خوب ضروری است

خرید پکیج استودیویی

گلها استور

گلها استور مرکز بزرگ و اصلی ارائه دهنده انواع دستگاه های موسیقی، تجهیزات استودیویی و کلیه امور مرتبط با ساخت و ایجاد استودیو در ایران میباشد جهت استعلام قیمت محصولات استودیویی به سایت Golhastore.com مراجعه نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =