هیلی: ضعف بایدن مانع توافق روسیه و اوکراین می‌شود

ایرنا نوشت: نیکی هیلی سفیر دولت دونالد ترامپ در سازمان ملل، دولت کنونی آمریکا را ضعیف ترین دولت کشورش خواند و گفت ضعف دولت جو بایدن مانع از توافق با روسیه و اوکراین می شود.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با فاکس نیوز افزود: دولت کنونی آمریکا ضعف خود را آشکارا نشان داده است.  آنها ضعف خود را در خصوص  خط لوله نورد استریم ۲ نشان داده اند.

این سیاستمدار تندرو جمهوری خواه آمریکایی تصریح کرد این پروژه، اروپا و آلمان را تا حد زیادی به روسیه وابسته کرده است.

نیکی هیلی ادامه داد آنها (دولت بایدن) ما را فروختند و به دنیا اجازه دادند شاهد اتفاقات در افغانستان و مرگ سربازان آمریکایی باشد. به نظر نمی رسد آنها بتوانند با اوکراین و روسیه به توافق برسند و این امر همچنان ضعف دولت کنونی آمریکا را نشان می دهد.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت پوتین این را یک فرصت می داند. چین، کره شمالی و ایران نیز فرصت می بینند.

این مقام دولت ترامپ گفت: آمریکا هیچگاه رئیس جمهوری به این ضعیفی نداشته است؛ بنابراین اگر آنها می خواهند به چیزی دست یابند باید هم اکنون این کار را انجام دهند زیرا آمریکایی ها در سال ۲۰۲۴ این شرایط را انتخاب نخواهند کرد.

این مقام سابق آمریکایی در عین حال ادامه داد هدف پوتین هیچگاه آغاز یک جنگ نبوده است. روس ها معمولا سربازان خود را به جنگ اعزام نکرده اند. ولادیمیر پوتین بودجه لازم برای این کار را ندارد. اما اگر پوتین بداند چیزی را برنده می شود، این کار را انجام خواهد کرد؛ پوتین ضعف را حس کرده است و این چیزی است که ما شاهد آن هستیم.

نیکی هیلی سیاستمدار جنگ طلب و تندروی آمریکایی در زمره سیاستمداران جمهوری خواه آمریکا است که پیش از این خشم خود را نسبت به از سرگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم های ظالمانه یکجانبه علیه ایران و بازگشت واشنگتن به برجام ابراز کرد و به دولت جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات فعلی آمریکا برای تعامل در این زمینه تاخت.

 روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل از جو بایدن رئیس جمهوری این کشور به خاطر بی اعتنایی به درخواست های کنگره برای ارائه گزارش کامل درباره چگونگی لغو تحریم های ایران  انتقاد کرد.

 نیکی هیلی در مصاحبه اختصاصی با واشنگتن تایمز، بایدن را به پنهان کردن تصویر کامل لغو تحریم های آمریکا همزمان با تلاش های وی برای از سرگیری تعامل با ایران در مذاکرات هسته ای متهم کرده بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =