انتقاد یک شاعر از مداحان اگزوزی‌خوان

تسنیم نوشت: یک شاعر آیینی معتقد است که برخی از مداحان سبک‌هایی را برای هیئت‌های مذهبی ابداع کردند و اسم آن را اگزوزخوانی گذاشتند که در واقع خشن‌خوانی است.

جدیدترین قسمت برنامه «جهان‌آرا» دوشنبه 4 بهمن‌ماه و با موضوع «هیئت‌های مذهبی، از وضع فعلی تا وضع مطلوب» روی آنتن شبکه افق رفت.

جواد حیدری، شاعر آیینی، دیگر شرکت کننده در این برنامه بود که در رابطه با سبک‌های تازه‌ای که به مراسمات مذهبی راه پیدا کرد، گفت: برخی از مداحان سبک‌هایی را ابداع کردند و اسم آن را اگزوزخوانی گذاشتند، که در واقع خشن‌خوانی است.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه شعر آیینی و مداحی کاری از پیش نمی‌برد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم تحول خاصی را شاهد باشیم باید که کار متمرکز داشته باشیم. مداحی دانشی است که همه علوم در آن نقش دارد و اگر به دنبال اثرگذاری آن هستیم، باید جوامع ستایشگری را تجمیع کنیم.

حیدری ادامه داد: مشکل این است که در حوزه مداحی، آنهایی که هنجارشکن هستند، افرادی‌اند که بیشتر به چشم می‌آیند.

این شاعر آیینی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت:جوانی که نتواند پاسخ سؤالات خود را در هیئت‌های مذهبی بگیرد به کجا برود؟ وقتی رهبر معظم انقلاب می‌گویند «مداحی یک پدیده منحصر به فرد است» ناظر به همین ویژگی‌هاست.

او تصریح کرد: عنصر «مستمع» را در دوران کرونا حذف کردیم درحالیکه می‌شد با رعایت پروتکل‌ها این عنصر را حفظ کرد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =