طلسمی که سرانجام شکسته شد!

پس از مدت‌ها کش و قوس سرانجام دیدار ایران - عراق با حضور تماشاگران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بازی ایران - کامبوج در مهرماه سال ۱۳۹۸ آخرین باری بود که علاقه‌مندان به فوتبال در ایران توانستند دیدار تیم ملی را از نزدیک و در ورزشگاه آزادی تماشا کنند. در این دیدار که با برتری چهارده‌گله شاگردان مارک ویلموتس همراه شد، تماشاگران زن هم اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کرده بودند و همه امیدوار بودند تا این اتفاق در مسابقات آینده و حتی لیگ برتر هم رخ دهد اما اتفاقات غیرمنتظره مانند شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ها را به هم ریخت. با شیوع کرونا تمام مسابقات ملی برای مدت‌ها تعطیل شد و دیدارهای تیم ملی در انتخابی جام جهانی به تعویق افتاد. در نهایت هم چهار مسابقه باقی‌مانده ایران در دور قبلی مقدماتی به صورت متمرکز در بحرین برگزار شد و شرایط تیم ملی به قدری سخت بود که کمتر کسی به حضور تماشاگران در بازی‌های تیم ملی فکر می‌کرد.

شاگردان اسکوچیچ اما از چهار بازی سرنوشت‌ساز بحرین سربلند خارج شدند و پا به دور سوم و نهایی مقدماتی جام جهانی گذاشتند. همزمان با شروع دور جدید مسابقات واکسیناسیون کرونا هم سرعت بیشتری به خود گرفت تا زمزمه‌های ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها آغاز شود. این اتفاق قرار بود در بازی ایران - کره جنوبی اجرایی شود اما در نهایت کرونا تبدیل به بهانه‌ای شد تا تماشاگران ایرانی باز هم از حضور در ورزشگاه آزادی محروم شوند. در این بین خیلی‌ها اعتقاد داشتند ماجرا چندان هم ربطی به کرونا ندارد.

طلسمی که سرانجام شکسته شد!

از مدت‌ها پیش از بازی ایران - عراق هم شایعات مختلفی مبنی بر حضور تماشاگران وجود داشت و اخبار غیررسمی حاکی از آن بود که دیدار حساس تیم ملی با حضور درصد محدودی از هواداران برگزار خواهد شد. با این حال اتفاقات بازی با کره جنوبی این نگرانی را به وجود آورده بود که ممکن است باز هم در آخرین لحظات اتفاقات دیگری رخ دهد. از طرفی شیوع سویه اومیکرون کرونا در ایران و دیگر کشورها هم به این نگرانی افزوده بود. در نهایت اما اعلام شد ۱۰۰۰۰ هزار بلیط برای این بازی فروخته می‌شود که ۸۰۰۰ تا سهم آقایان و ۲۰۰۰ سهم خانم‌هاست.

با وجود این اعلام اما اطلاع‌رسانی دقیقی در خصوص بلیط فروشی انجام نشده بود و حتی تا چند روز قبل از بازی هم خبری از سایت بلیط فروشی نبود و همین امر سوالات زیادی را به دنبال داشت. در نهایت اما صبح روز بازی ایران - عراق و در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت تا شروع بازی سایت بلیط فروشی فعال شد تا تماشاگران بتوانند برای حضور در ورزشگاه بلیط تهیه کنند.

در این میان بسیاری از زنانی که قصد خرید بلیط و حضور در ورزشگاه را داشتند مدعی شدند در هنگام خرید بلیط ظرفیت بخش زنان صفر بوده که این خودش شائبه‌هایی مبنی بر گزینشی بودن حضور زنان به وجود آورد. در فاصله کوتاهی تا آغاز مسابقه اما فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای از افزایش ظرفیت حضور زنان و باز شدن دوباره سایت خبر داد تا تعداد بیشتری بتوانند در این بازی حاضر شوند.

در نهایت با تمام این اتفاقات دیدار ایران - عراق با حضور تماشاگران مرد و زن برگزار شد و حالا خیلی‌ها منتظرند تا ببینند فدراسیون فوتبال در بازی‌های آینده تیم ملی و هم‌چنین مسابقات لیگ برتر چگونه عمل خواهد کرد.

طلسمی که سرانجام شکسته شد!

۲۵۸ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =