فارس نوشت:

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تشریح روند پیشرفت کار در پارس جنوبی و مشکلات این پروژه از سوی مسئولان وزارت نفت و پارس جنوبی در کمیسیون متبوعش خبر داد و برخی مسائل در زمینه کندبودن پیشرفت کار در پارس جنوبی را استفاده از پیمانکاران چینی دانست.

سید عماد حسینی نماینده مردم قروه و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون متبوعش، به ارائه گزارشی از این جلسه پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه مسئولانی از وزارت نفت، پارس جنوبی و شرکت پتروپارس حضور یافته و به ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه پارس جنوبی پرداختند.

وی افزود: در این جلسه نحوه پیشرفت پروژه پارس جنوبی از سوی این مسئولان تشریح شد و در خصوص پروژه‌هایی که قرار بود ظرف مدت 35 ماه به اتمام برسد، نیز توضیحاتی ارائه و مسائلی مطرح شد.

"در این جلسه در خصوص پروژه‌هایی که از خرداد ماه سال گذشته شروع شده نیز توضیحاتی ارائه شد؛ پروژه‌های پارس جنوبی ارزش گازی قابل برداشت و استخراج بین 4 تا 5 هزار میلیارد دلار دارند و پارس جنوبی دارای 30 فاز است که بر اساس گزارش ارائه شده از سوی این مسئولان، برخی از فازهای پارس جنوبی تا سال 91 به تولید زودهنگام خود خواهد رسید. "

وی با بیان اینکه انتظار این است که همه فازهای پارس جنوبی تا سال 93 نهایی شوند، تصریح کرد: اعضای کمیسیون انرژی در این جلسه نقطه‌نظرات و پیشنهاداتی داشتند که آنها را بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بر همین اساس متذکر شد: در حالی که طبق برنامه‌ریزی انجام شده باید تاکنون 30 درصد پیشرفت در پروژه‌های پارس جنوبی می‌داشتیم، اما این پیشرفت در حد قابل قبول نبوده و اختلاف فاحشی با میزان مورد نظر وجود دارد که طبق گزارش ارائه شده از سوی مسئولان مذکور میزان این پیشرفت تا به امروز بسیار کمتر از 30 درصد بوده است، بنابراین باید بدانیم که اگر با این روند پیش رویم، اتمام پروژه‌های پارس جنوبی بسیار طولانی خواهد شد.

به گفته وی، برخی مشکلات در زمینه کندبودن پیشرفت کار در پارس جنوبی به پیمانکاران چینی برمی‌گردد چرا که به نظر می‌رسد این پیمانکاران توان ادامه مسیر را نداشته باشند و باید در خصوص آنان تجدیدنظری انجام شود و این موضوع باعث یکسری عقب‌ماندگی‌ها در اتمام پروژه پارس جنوبی شده است.

سید عماد حسینی همچنین تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های بین‌المللی که علیه ایران وجود دارد، ما نمی‌توانیم متخصص یا پیمانکار از دیگر شرکت‌های کشورهای دنیا برای کار کردن روی پروژه پارس جنوبی به ایران دعوت کنیم و به همین دلیل مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و ما مجبور به استفاده از پیمانکاران چینی هستیم.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد فاز 12 پروژه پارس جنوبی که بسیار مهم است تا مهر ماه سال جاری به تولید زودهنگام برسد.

این نماینده مجلس در خاتمه از مطرح شدن موضوع ادغام وزارت نفت با وزارت نیرو طی چند ماه اخیر سخن به میان آورد و گفت که مطرح شدن موضوع ادغام وزارت نفت با نیرو بسیار در کند شدن روند کار در وزارت نفت و پارس جنوبی تأثیرگذار بود و روحیه و انگیزه کارکنان این وزارتخانه تا حدودی تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت که اثرات مطرح شدن این ادغام در داخل صنعت نفت نیز امروز دیده می‌شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    آهان...بنازم به آدم چیزفهم پس شما هم فهمیدین؟