صیانت از اراضی ۵۰۰ هکتاری پارک بزرگ تبریز/ اجازه دخل و تصرف نمی دهیم

شهردار تبریز گفت : تلاش داریم ۵۰۰ هکتار زمین پارک بزرگ را حفظ کرده و اجازه ندهیم حتی یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه انجام شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، عباس رنجبر در جلسه کمیته فنی پارک بزرگ تبریز اظهار کرد: در این جلسه با چند مشاور به صورت همزمان جلسه داشتیم که این مشاوران طرح‌های خود را توضیح دادند. یکی از برنامه‌هایی که هنگام انتخاب شهردار ارائه کرده بودم نیز ایجاد پارک‌های کشاورزی درون شهری بود.

وی افزود: شهرداری تبریز از این اتفاق حمایت می‌کند و با ارائه خدماتی از جمله ایجاد بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات تولیدی، آنجا را رونق داده و کشاورزان نیز از آن بهره مند می‌شوند.

در حال حاضر ۵۰۰ هکتار زمین در اختیار مردم و شهرداری است و یا در کنار مسیل قرار گرفته است. همه همت ما این است که این ۵۰۰ هکتار را حفظ کرده و اجازه ندهیم از بین برود. در گذشته متاسفانه ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه بوده که ما قطعا با این گونه موارد مقابله خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم حتی یک مورد هم اضافه شود.

این منطقه برای شهر و شهروندان و بخصوص برای ساکنان آنجا دارای ارزش افزوده است و ما باید این زمین ها را حفظ کنیم. قطعا شهرداری نیز باید به فکر برنامه و بودجه آنجا باشد و ما سعی می کنیم که بیشتر به سمت مشارکت مردمی برویم.

مشارکت مردم و شهرداری ۸۰ درصد مسئله حاشیه‌نشینی را حل می‌کند

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشارکت مردم و شهرداری ۸۰ درصد مسئله حاشیه‌نشینی را حل می‌کند که این مشارکت می‌تواند الگویی برای دیگر شهرها باشد که با بافت حاشیه سر و کار دارند.

عباس رنجبر اظهار کرد: طرح قرارگاه اقدام برای اولین بار در کشور ارائه شده است که در روزهای آتی در دستور جلسه شورای اسلامی شهر تبریز که پیگیر این قضیه هستند، قرار خواهد گرفت.

 وی افزود: با تصویب و اجرای این طرح، ایمنی شهروندان در بافت حاشیه تأمین و زندگی آنها تسهیل خواهد یافت.

شهردار تبریز تصریح کرد: در این طرح ما با رویکردی اجتماعی، ساکنین بافت حاشیه‌ را در نظر گرفته و از تمامی حق و حقوق خود در ساماندهی این مناطق چه در گذشته و چه در آینده صرف نظر کرده ایم.

وی اضافه کرد: در کنار این موضوع، هزینه‌های مضاعفی را نیز در راستای بهسازی معابر اصلی و محلات این مناطق بر عهده گرفته‌ایم.

رنجبر خاطرنشان کرد: این طرح مورد تأکید و سفارش مقام معظم رهبری بوده و معاون اول رئیس جمهور نیز در این مورد تأکید زیادی کردند که در همین راستا پیشنهاد کردیم دولت زمین‌های ملی را در اختیار ما قرار دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =