عضو کمیسیون امنیت ملی: کارکنان نیروهای مسلح قادر به تجمع و اعتراض نیستند ولی نباید وضعیت معیشت آنان را نادیده گرفت

فارس نوشت: همتی گفت: این منطقی و عقلانی نیست که عده‌ای حقوق، مزایا، اضافه کار و غیره زیاد بگیرند و عده‌ای هم با کمترین حقوق با شرمندگی اهل و عیال زندگی را بگذرانند.

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق نیروهای مسلح به تجمعات مسالمت آمیزی که در راستای افزایش حقوق و دریافت مطالبات گاها برگزار می‌شود اشاره و اظهار داشت: همانگونه که می دانید مدتی است به علت تورم بالا و مشکلات معیشتی و همچنین بی‌تدبیری‌های دولت قبل، کارمندان محترم بعضی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی خواهان افزایش حقوق و مزایای خود بوده و گاها تجمعات مسالمت آمیزی نیز در این رابطه برگزار کرده و از آنجا که وظیفه دولت و مجلس برقراری عدالت به ویژه در زمینه پرداخت حقوق و مزایا است باید تلاش مضاعف شود که این نابرابری‌ها کاهش یافته و به حد صفر برسد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این منطقی و عقلانی نیست که عده‌ای حقوق، مزایا، اضافه کار و غیره زیاد بگیرند و عده‌ای هم با کمترین حقوق با شرمندگی اهل و عیال زندگی را بگذرانند.

بیشتر بخوانید:

همتی با تأکید بر اینکه به عنوان یک سرباز نظام و خادم مردم خواهان برچیده شدن ناعدالتی و نابرابری حقوق ها بوده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند خاطرنشان کرد: البته عده‌ای از کارمندان هم با تجمع خیابانی داخل حیاط اداره خود نسبت به نابرابری حقوق و مزایای اعتراض دارند؛ اگرچه که تجمعات راهکار اصلی نیست و باید از راه‌های قانونی اقدام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان عده‌ای از کارمندان و پایوران هم هستند که به علل مختلف قادر به تجمع و اعتراض نبوده و نباید این افراد را نادیده گرفت؛ عزیزان ما در نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که در تمام مشکلات اعم از سیل، زلزله، بیماری کرونا و تامین امنیت در کنار مردم بوده و حقوق و مزایای بالایی هم ندارند.

وی گفت: این افراد ۲۴ ساعته مشغول انجام وظایف قانونی خود بوده و تعداد زیادی از اینها در مرزها و مناطق کم برخوردار در سخت ترین شرایط قرار داشته و از جان خود نیز برای حفظ امنیت کشور مایه می‌گذارند و واقعاً دور از انصاف است که ما نسبت به آنها بی‌تفاوت باشیم.

 نماینده مردم تکاب و شاهین دژ خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بی تفاوتی نسبت به این برادران بی تفاوتی نسبت به امنیت کشور بوده و بی تفاوتی نسبت به امنیت کشور تبعات سنگینی در بر خواهد داشت که امیدوارم مجلس و دولت محترم فکری هم برای این عزیزانی که هیچ موقع اعتراض نکرده و نخواهد کرد داشته باشند.

21231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =